Aldri mer tom for strøm på mobilen

Pressemelding   •   jul 09, 2013 09:00 CEST

Blir du stresset av å se batteriet på telefonen bli flatt, og samtidig vite at laderen ligger hjemme? Slapp helt av! Strømleverandøren LOS har utviklet egne låsbare mobilladerskap som gir deg og mobilen nok energi til å komme gjennom dagen

LOS har i samarbeid med Dyreparken i Kristiansand lagd tre skap. Et av dem står permanent i Dyreparken. De to andre vil veksle mellom diverse festivaler på Sørlandet og resepsjonen til strømleverandøren LOS. Ved ledig kapasitet vil skapene også kunne lånes ut til andre arrangement.

Selve skapet består av 16 låsbare rom. Fire av rommene har Lightning-lader (passer til nye iPhone 5, iPad3 og mini iPad) og de resterende 12 har multilader som kan lade flere ulike mobiltelefoner (Samsung, Sony Ericsson, HTC, Nokia, iPhone4, iPad etc.) For å lade opp til 16 mobile enheter trengs kun et 230V uttak.

- Her i parken er opplevelsene så mange at mobilene ofte går tomme for strøm. Gjennom samarbeidet med strømleverandøren LOS tilbyr vi nå gratis strøm til alle som trenger litt ekstra energi, smiler Daniel Marinas i Dyreparken.

- Det er bare å forsyne seg, vi lover mengder av god energi fra Sørlandet for alle som plugger inn, sier Thorbjørn Laundal, markeds- og kommunikasjonsdirektør i LOS.

LOS er Norges største strømleverandør i bedriftsmarkedet, og landets tredje størst kraftleverandør totalt.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 4,7 milliarder kroner i 2011.

I 2012 ble LOS kåret til landets best likte strømleverandør av EPSI-Norway og ble kåret til årets kundeservice i kategorien ”Energi” av TNS Gallup.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.