Ivrige ildsjeler i IK Grane

Pressemelding   •   des 13, 2013 14:06 CET

I mer enn 40 år har to kvinner hatt et brennende engasjement for jentehåndballen i Arendal. I år får de tildelt LOS-Fondets Ildsjelpris for innsatsen.

Ingebjørg Eliassen og Kjersti Leikvangen Simonsen har vært aktive i IK Grane Håndball siden 1970-tallet. Ved siden av egne håndballkarrierer har de holdt liv i klubben ved å være trenere, dommere og styremedlemmer. De har også vært helt sentrale drivkrefter bak arrangementer som Granes Julecup og NM i Beachhåndball.

Superdamer
  - Ingebjørg og Kjersti er litt spesielle da de selv ikke har barn som er med i klubben. Likevel stiller de opp for at andres barn skal få en meningsfull og god aktivitet på fritiden, forteller Thor Thunberg, styremedlem i IK Grane Håndball.
Det var han som nominerte kvinnene til Ildsjelprisen. Til sammen legger de to superdamene årlig ned utallige hundre timer for jentehåndballen i Arendal.
  - Vi i LOS mener det er viktig å synliggjøre og anerkjenne innsatsen, og det er tydelig at de to ildsjelene betyr svært mye for IK Grane, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i strømleverandøren LOS.

Pengepremie
Vinnerne får hvert sitt bilde av kunstneren Per Fronth. I tillegg får de dele ut 25.000 kroner på vegne av LOS-Fondet til en aktivitet for barn og unge på Sørlandet.
  - Vi har valgt å gi pengene til IK Grane Håndball sier Ingebjørg og Kjersti smilende.
De to kvinnene får en stor del av æren for det høye aktivitetsnivået i IK Grane, og de ekstra pengene kommer godt med i tiden fremover.

Ildsjelprisen ble utdelt onsdag 11. desember før en D2 seriekamp i Granehallen mot kristiansandslaget AK28. IK Grane vant kampen.

KONTAKTPERSON:
Prosjektleder for LOS-Fondet, Karoline Rise Nøstdal: 98 64 11 49

FAKTA OM LOS-FONDET:
• For tiende året på rad deler LOS-Fondet i 2013 ut 1 million kroner til barn og unge på Sørlandet.
• Så langt har nærmere 750 lag, foreninger og enkeltpersoner fra alle kommunene på Agder mottatt støtte fra LOS-Fondet.
• LOS-Fondet oppmuntrer barn og unge på Sørlandet til kreativitet, initiativ og engasjement – og bidrar til å oppfylle drømmer.
• LOS-Fondet ble stiftet i 2004 etter at kundene oppfordret LOS til å støtte barn og unge på Sørlandet.

FAKTA LOS-FONDETS ILDSJELPRIS
•  Tildeles årlig en person som over tid har gjort en helt spesiell innsats for barn og unge på Sørlandet.
•  Prismottakeren nomineres ved å sende en begrunnelse til losfondet@los.no og utpekes av en jury.
• Prisen er et bilde laget av kunstneren Per Fronth. I tillegg får vinneren dele ut 25.000 kroner på vegne av LOS-Fondet, til et aktivitetstilbud for barn og unge på Sørlandet.
• Frist for å nominere en ildsjel er 1. desember.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 3,4 milliarder kroner i 2012.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.