LOS styrker satsingen mot offentlig sektor

Pressemelding   •   nov 04, 2013 12:59 CET

Thomas Peter Jebsen (34) er ansatt som salgssjef bedrift hos kraftleverandøren LOS AS. Jebsen har lang erfaring fra salg i ulike markeder, og kommer fra stilling som Sales Manager i Bergen Energi. Her har han de siste tre årene hatt ansvar for salg mot offentlig sektor og større bedrifter.

Thomas Peter Jebsen er utdannet Diplomøkonom fra handelshøyskolen BI. Han har i tillegg Masterstudier ved Handelshøyskolen i København. Før stillingen i Bergen Energi, jobbet Jebsen i ulike salgsfunksjoner hos blant annet SuperOffice Norge og Atea.

Vekstambisjoner i offentlig sektor

LOS er Norges største kraftleverandør i bedriftsmarkedet, og har klare vekstambisjoner innenfor offentlig sektor.

- I fjor vant vi en av landets største kontrakter og tegnet avtale med 23 kommuner på Agder. I tillegg sikret vi oss avtale om levering av strøm til Hedmark og Oppland Fylkeskommuner, samt seks kommuner i de to fylkene. Nylig valgte også Grenlandskommunene LOS som ny kraftleverandør, så dette er et marked vi med Thomas ombord ønsker satse enda sterkere mot, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS.

Dyktig fagmiljø

Thomas Peter Jebsen peker på et dyktig fagmiljø og vekstambisjon i bedriftsmarkedet som de to viktigste årsakene til at han søkte seg til LOS.

– LOS har over flere år dokumentert gode forvaltningsresultater, og de har tydelige ambisjoner mot offentlig sektor og  bedriftsmarkedet i Norge og Norden. Det er spennende og utfordrende og en reise jeg gjerne vil være med på, sier Jebsen.

LOS er Norges største kraftleverandør i bedriftsmarkedet, og landets tredje størst kraftleverandør totalt.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 3,4 milliarder kroner i 2012.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.