LOS vinner storkontrakt

Pressemelding   •   okt 08, 2012 12:00 CEST

I sterk konkurranse har LOS sikret seg en av landets største strømkontrakter. Avtalen med Offentlig Fellesinnkjøp Agder (OFA) er på mer enn 100 millioner kroner årlig, de neste seks årene. Avtalen omfatter strømleveranse til 23 kommuner på Agder, samt de to fylkeskommunene.

Avtalen med OFA  innebærer leveranse av et årlig strømforbruk på 270 gigawattimer (GWh) fordelt på 4795 anlegg. Størrelsen tilsvarer strømforbruket til en by med opp mot 40 000 innbyggere.  Fra før leverer LOS strøm til kommunene som er med i det andre store innkjøpsfelleskapet på Agder, Knutepunkt Sørlandet. Dermed har LOS nå samlet alle sørlandskommunene i sin portefølje.

Befester posisjonen
– Vi er svært godt fornøyd med å vinne dette anbudet. I tillegg til å befeste vår posisjon som Norges største aktører i bedriftsmarkedet, betyr det mye for oss  å vinne kunder på hjemmebane. Vi  mener selv at vi har unik kompetanse, og systemer som møter våre kunders kravkrav på en veldig fin måte, sier Geir Tønnesland, administrerende  direktør i LOS.

Pris og kompetanse avgjørende
I avtalen ligger leveranser innen kraftforvaltning, fakturering, rådgivning og energiledelse.  – Det var gode tilbydere med i denne prosessen, og de ble vurdert ut fra flere kriterier. I tillegg til pris, som selvsagt veier tyngst, ser vi at vi kan dra gode veksler på LOS kraftforvaltningsmiljø og rapporteringsverktøy, sier Knut Otto Pedersen, seniorrådgiver innkjøp i Vest-Agder fylkeskommune på vegne av OFA.

LOS AS er et heleid datterselskap av Agder Energi, med hovedkontor i Kristiansand. Selskapet er landets tredje største kraftleverandør og betjener over 150 000 kunder i privatmarkedet.

Etter oppkjøpet av Statoils strømvirksomhet i 2010 er LOS AS landets største kraftleverandør i bedriftsmarkedet og blitt fysisk leverandør i Sverige.

God kundeservice og et profesjonelt kraftforvaltningsmiljø med dokumenterte resultater, gjør at stadig flere bedrifter velger å overlate kraftinnkjøpene til LOS.

LOS leverer konkurransedyktige strømprodukter tilpasset ulike behov hos både privat- og bedriftskunder. Basert på våre kjerneverdier: nærhet, troverdighet, nytenkning og handlekraft, tilbyr vi strøm og strømrelaterte produkter og tjenester.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert, og medlem av Klimapartnere.