Ny topplassering for LOS

Pressemelding   •   des 16, 2013 13:59 CET

LOS har i flere år kommet svært godt ut i nasjonale kundeundersøkelser. Årets 2. plass i analysebyrået EPSI sin kundetilfredshetsmåling underbygger dette.

- En 2. plass er en svært god plassering. Vi har lagt noen av Norges største strømleverandører, med markedsbudsjetter vi bare kan drømme om, bak oss, smiler Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS. Tønnesland trekker frem alle kollegene som hovedgrunnen til at selskapet i flere år har blitt kåret til landets beste på kundeservice.  - Jeg er stolt over mine kollegaer som alle yter svært god kundeservice. Mange ganger langt utover det man kan forvente, sier Geir.

Gode plasseringer
Gjennom flere år har LOS scoret bra både på omdømme, lojalitet og kundeservice, og i TNS Gallups kundeserviceundersøkelse tidligere i år, gikk LOS helt til topps blant strømleverandørene. Også i Norsk kundebarometermålingene til BI har selskapet vært på pallen de fire siste årene.
- Kundetilfredsheten i strømbransjen har styrket seg sammenlignet med i 2012, og er nå på sitt høyeste nivå i målingens historie, forteller daglig leder Fredrik Høst i EPSI Norge.

Kunnskap er en viktig ingrediens
Undersøkelsen fra EPSI viser at kunder som føler at de har god kunnskap om strømbransjen er de mest tilfredse strømkundene.  - Vi i LOS er flinke til å informere kundene våre om produktene de kjøper og vi er gode på kundeservice. Dette gjør kundene tilfredse med oss som strømleverandør, avslutter Geir.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 3,4 milliarder kroner i 2012.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.