Økt energi på kommunikasjon

Pressemelding   •   okt 01, 2012 08:00 CEST

Thorbjørn Laundal (43) er ansatt som markeds- og kommunikasjonsdirektør hos strømleverandøren LOS. Stillingen er nyopprettet, og får overordnet ansvar for kommunikasjon internt og eksternt.

Laundal, som har bakgrunn fra flere anerkjente reklame- og kommunikasjonshus i Oslo, skal lede markeds- og kommunikasjonsavdelingen. En av Laundals første oppgaver blir å lansere en større kampanje i Stor-Oslo på print, nett og utendørsflater i oktober.

Byråerfaring
- Vi gleder oss over å ha fått en person med fersk byråerfaring med på laget. Thorbjørns kompetanse vil være viktig i prosessen hvor vi skal løfte LOS som merkevare, i tråd med selskapets satsning på nasjonal vekst, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS.

Vekstambisjoner
LOS, som er eid av Agder Energi, er i dag blant landets største leverandører av strøm til norske husholdninger og bedrifter. Selskapet har klare ambisjoner om å vokse, både nasjonalt og i Norden.

God kompetanse
- Den klare vekstfilosofien er veldig inspirerende, og en viktig faktor til at jeg ønsket meg denne jobben. I LOS er det mange flinke folk med god kompetanse, og når vi i tillegg har gode produkter er det et svært godt utgangspunkt når man skal kommunisere med privat- og bedriftsmarkedet, sier Thorbjørn Laundal, markeds- og kommunikasjonsdirektør i LOS.

LOS AS er et heleid datterselskap av Agder Energi, med hovedkontor i Kristiansand. Selskapet er landets tredje største kraftleverandør og betjener over 150 000 kunder i privatmarkedet.

Etter oppkjøpet av Statoils strømvirksomhet i 2010 er LOS AS landets største kraftleverandør i bedriftsmarkedet og blitt fysisk leverandør i Sverige.

God kundeservice og et profesjonelt kraftforvaltningsmiljø med dokumenterte resultater, gjør at stadig flere bedrifter velger å overlate kraftinnkjøpene til LOS.

LOS leverer konkurransedyktige strømprodukter tilpasset ulike behov hos både privat- og bedriftskunder. Basert på våre kjerneverdier: nærhet, troverdighet, nytenkning og handlekraft, tilbyr vi strøm og strømrelaterte produkter og tjenester.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert, og medlem av Klimapartnere.