TNS Gallup sender LOS til topps

Pressemelding   •   feb 28, 2013 13:26 CET

LOS har nok engang gått helt til topps i en nasjonal kundesenterundersøkelse. Denne gang er det TNS Gallup som har intervjuet ca 20.000 respondenter i ulike bransjer i løpet av 2012, og LOS er bransjevinner innenfor strøm.

Undersøkelsen, som er Norges største i sitt slag, har stilt spørsmål om tilfredshet ved henvendelsen,
kvalitet og total tilfredshet. Strømleverandørene som er med i undersøkelsen, utgjør de største strømleverandørene i Norge. Det er hard kamp i toppen, men det er imidlertid store forskjeller fra topp til bunn i bransjen. Differansen mellom LOS på topp og selskapet TNS Gallup måler med dårligst skår er på hele 16 poeng.

- For LOS er dette en fantastisk fin tilbakemelding, og nok en honnør til de ansatte som gjør en kjempejobb, sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS. Like før nyttår gikk LOS helt til topps i EPSI Norges kundesenterundersøkelse for strømbransjen, og resultatene fra TNS Gallups undersøkelse bekrefter at fokus på god kundeservice og konkurransedyktige priser gir resultater.

LOS er Norges største strømleverandør i bedriftsmarkedet, og landets tredje størst kraftleverandør totalt.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 4,7 milliarder kroner i 2011.

LOS ble i 2012 kåret til landets best likte strømleverandøren av EPSI-Norway.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.