Sean Vierling ny sjef for Loxysoft i USA

Sean Vierling er ansatt som ny sjef for Loxysofts kontor i USA. Det borger for videre fremgang i det amerikanske markedet og økt vekst i konsernet.

- Det er et stort potensial for å vokse i USA, og med Seans erfaring og kontakter er jeg sikker på at vi kommer til å lykkes, sier Tobias Sjölander, administrerende direktør i Loxysoft. Det føles veldig bra at vi nå har en person på plass og dermed kan øke tempoet i et marked som er så viktig for oss.

Sean Vierling, som bor i San Diego, har lang erfaring fra workforce management-bransjen. Han har startet og utviklet flere selskaper og har vært sjef hos BenchmarkPortal. Han kommer fra en stilling som salgssjef hos Teleopti i USA, og overtar nå etter Emma Skygebjerg som har lykkes med å bygge opp Loxysofts virksomhet i USA.

- Det er spennende å fortsette og utvikle Loxysoft sitt produkt ProScheduler, som virkelig er neste generasjons bemanningsverktøy. Mitt mål er at Loxysoft skal være blant topp fem selskaper i USA som tilbyr løsninger for bemanningsplanlegging. Det skal vi oppnå ved å fortsette det tette samarbeidet med kunder, som er unikt for Loxysoft, og skape et fantastisk godt team sammen med våre ansatte, sier Sean Vierling.

• Telekom

Loxysoft er en ledende leverandør av systemer for Contact Center, Telemarketing og Workforce Management. Med mer enn 25 års erfaring i bransjen tilbyr vi robuste bedriftsløsninger, skalerbare fra små til store bedrifter med flere kanaler og virksomhet på mange steder. Vi gir bedrifter og organisasjoner forutsetninger for kundeservice og salg i verdensklasse!

Loxysoft har 100 ansatte på fem steder; Stockholm, Gøteborg, Oslo, Östersund og New York. Hovedkontoret ligger i Östersund, Sverige. Selskapet er eid av grunnleggerne og risikokapitalfondet Inlandsinnovation, som eies av den svenske staten.

Haakon Smeby

Pressekontakt Daglig leder Loxysoft AS +47 91623743 (Mobil)

Pressekontakt President/CEO Loxysoft Group AB +46 (0)63 57 46 19