Macro Design lannserer ny visuell identitet.

Pressemelding   •   mai 02, 2016 08:00 CEST

Macro International AB lanserer nå sitt nye varemerke Macro Design, med en helt ny visuell identitet. Dette med ambisjon om å skape økt igjennkjenning og skape et enda sterkere varemerke. Vår nye visuelle identitet tydligjør vårt unike språk i tekst, bilder og form. Dette mener vi vil gjøre vår komunikasjon mer tydelig, interessant og mer ”selgende”, forteller administrerende direktør, Johan Aspemar. I forbindelse med lansereingen av Macro Design, lanserer vi også ny logo, fortsetter Johan. Vår nye logo er vår identitet og består av en eksklisiv ”signatur”, sammen med vårt nye varemerke Macro Design. Ambisjonen er at vår nye logo skal hjelpe til å forsterke våre nøkkelbegreper; design, kvalitet, personlighet og varme. Dette vil vi skal gjennspeile seg i alt vi gjør, sier Johan.

I forbindelse med lanseringen av Macro Design, lanseres også et nytt kommunikasjons konsept. Therese Persson,markedssjef, sier: ”Vårt nye kommunikasjonskonsept, Macro Moments, er en kommunikativ og fortellende idé for Macro Designs varemerke, som uttrykkes visuelt og språklig. Macro Moments løfter baderommet som en ”scene” for alle livets begivenheter. Både de store og de små.Atmosfære og følelser rettes direkte mot målgruppen. Alt som produseres og kommuniseres gjøres i den hensikt at varemerket og produktene blir sterkere”. Johan tilføyer: ”Ofte kan noen få ord ha større kraft enn mange ord, hva som sies, styres av hvert unike tilfelle, men vårt uttrykk skal alltid være angasjerende, føleleseladet og slagkaraftig. Vår uttrykksform skal være positiv og varm, og minne om at livets beste øyeblikk er på badet”.

Vårt bildespråk viser hendelser på badet med mennesker i fokus, samt baderomsinteriør. Baderomsinteriøret skal vise nordisk design og kvalitet. Nyskapende trender og gi en lukeriøs følelse. Når det er mennesker på bildene, vises disse ”in action” når noe hender. Bildene skal gi atmosfære av: latter, varme og nytelse, avslutter Therese.