MAN Truck & Bus bygger nytt verksted i Malmø

Pressemelding   •   jun 01, 2017 14:41 CEST

Det første spadetaket fr.v. Karsten Vestergaard, Vestergaard Nielsen A/S, Anders Jarl, Wihlborgs Fastigheter AB, Niels-Jørgen Toft Jensen, adm.dir. MAN Truck & Bus Sverige og Norge og Christer Pettersson, ettermarkedssjef MAN Truck & Bus Sverige

31. mai ble det første spadetaket til det som skal bli MANs nye verksted i Malmø tatt. Det nye anlegget skal stå ferdig sommeren 2018.

Skåne er en svært viktig region for MANs vekst i Sverige og nå bygges det første heleide MAN-verkstedet i Malmø. Anlegget skal stå nær den ytre Ringvägen (E6, E22) i krysset Vattenverksvägen/Toftanäsvägen i Burlöv.

På den 14 800 m² store tomten vil det oppføres en to-etasjes bygning. Bygningen omfatter 2 300 m² hvorav 1 600 m² skal huse et moderne serviceverksted og delelager. I tillegg vil det finnes et salgskontor og et showroom.

Wihlborgs Fastigheter skal oppføre verkstedet for MAN Truck & Bus og entreprenøren er det danske firmaet Vestergaard Nielsen A/S, som tidligere har bygget et serviceanlegg for MAN i Danmark.

Strategisk plassering

Det nye MAN- verkstedet kommer, takket være den strategiske plasseringen, ikke bare til å ta seg av lokale MAN-kunder, men vil også fungere som servicepartner for internasjonal transittransport.

- Det er med glede vi nå tar det neste naturlige steget for MANs utvikling på det svenske markedet og investerer i MAN Truck & Bus’ første Truck & Bus Center i Sverige, som blir et av de mest moderne verkstedene i Norden. Med denne investeringen bekrefter MAN tydelig sine ambisiøse planer i Sverige og framfor alt i Skåne, sier Fabian Knappik, Country Manager MAN Truck & Bus Sverige AB.