Ny ettermarkedsdirektør til MAN

Pressemelding   •   nov 07, 2016 13:18 CET

Annbjørn Vasdal (41) overtar som ettermarkedsdirektør i MAN Norge. Han vil også ha det overordnende ansvaret for nettverksutvikling i Norge og Sverige.

- Vasdal har den erfaringen og kompetansen som skal til for å utvikle vår organisasjon i tråd med våre ambisiøse mål. Vi skal få opp markedsandelen og bli enda bedre på å dekke kundenes behov samt å være den foretrukne totalleverandøren, sier Niels-Jørgen Toft Jensen, administrerende direktør i MAN Truck & Bus Norge og Sverige.

Annbjørn har fagbrev og teknisk fagskole i bilfaget samt en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra Trondheim Økonomiske Høgskole.

Han jobbet tidligere som verkstedsjef hos Wist Last & Buss i Trondheim og som direktør for NAF Bilteknikk. De siste årene har han jobbet som daglig leder hos lastebilkranprodusenten HMF Group AS med totalansvaret for divisjon Norge. I tillegg er Annbjørn oppvokst i en familie som driver med lastebiltransport og i den forbindelse har han jobbet flere år som sjåfør.

- Jeg ser frem til å bli en del av MAN-organisasjonen og muligheten til å være med på de ambisiøse løftene som nå skal tas. MAN har i over 100 år laget konkurransedyktige produkter. Noe en ledende posisjon i mange markeder bekrefter. Det er nå opp til oss å sikre at MAN får en fremtredende posisjon også her i nord.

Kvaliteten på ettermarkedet er avgjørende for å bli det foretrukne valget. Jeg skal sammen med de ansatte og samarbeidspartnere arbeide målrettet for å innfri MAN-kundens forventinger, og for at en MAN skal være på veien der den hører hjemme, sier Vasdal.

Annbjørn kommer fra Bjerka i Nordland og bor nå på Jessheim. Fra januar 2017 vil han ha fast kontorplass på Fjellhamar.