En milliard i omsetning

Nyhet   •   mar 09, 2020 07:55 CET

I 2019 kunne Mapei feire en totalomsetning på 1.006 millioner kroner for Norden og Baltikum. Det er første gang selskapet passer en milliard i totalomsetning. De leverer også et positivt resultat til tross for store investeringer i fabrikkanlegget på Sagstua.

trond-hagerud– Vi har hatt et krevende år med hektisk byggeaktivitet, åpning av nytt fabrikkanlegg og en stor omstilling i den nordiske organisasjonen. Da er det spesielt moro å se at vi når en slik milepæl som en milliard i totalomsetning innebærer, forteller administrerende direktør Trond Hagerud.

Kundeomsetningen i Norden og Baltikum endte på 1.006 millioner NOK i 2019. Det er et løft på i underkant av 5 prosent fra 2018.

Det er jobbet godt i alle avdelinger og vi har mange dyktige medarbeidere som har all grunn til å være stolte over dette både vekst i omsetning og et positivt resultat.

Med omstillingen unnagjort og det nye fabrikkanlegget i drift er Mapei klare for ny vekst i årene som kommer.

– Vi har blant annet doblet kapasitetenpulverprodukter og tilrettelagt fabrikkanlegget for enklere logistikk og transport. Nå vil vi ha fullt fokus på markedsutvikling i tiden fremover, understreker Hagerud.