Flere miljødeklarasjoner klare

Nyhet   •   jan 05, 2018 15:23 CET

Mapei publiserer stadig flere elektroniske miljødeklarasjoner (EPD) tilpasset både nybygg og rehabilitering. De nyeste er EPD-er for Confix, DS, samt Nonset 50- og 400-variantene. Deklarasjonene er lett tilgjengelig på nett for våre kunder og samarbeidspartnere.

– Vi jobber kontinuerlig med å legge ut miljøverndeklarasjoner elektronisk og begynner etter hvert å ha ganske mange EPD-er tilgjengelig, forteller Trond Helgedagsrud i Mapei.

EPD er en forkortelse for Environmental Product Declaration. Poenget med miljødeklarasjoner er å dokumentere miljøegenskapene til et produkt basert på en livsløpvurdering. Dermed blir det enklere å sammenlikne to produkter i samme kategori, som er utarbeidet etter samme regler på tvers av landegrensene. EPD-ene fra Mapei ligger ute på våre hjemmesider og på nettsidene til EPD-Norge. De omfatter per desember 2017 nærmere 35 ulike produkter.

– Vi har nylig lagt ut EPD-er for Confix, DS, samt Nonset 50- og 400-variantene på nett. Dette er nyttig informasjon for profesjonelle aktører som byggherrer, konsulenter, entreprenører, myndigheter og andre som trenger miljødokumentasjon eller vil vurdere miljøaspektene til et produkt, sier Helgedagsrud.

Les også:

Sju nye EPD-er for sparkelmasse