Fremtiden ligger i systemene

Nyhet   •   des 08, 2015 13:00 CET

En systemguide på nett er et av verktøyene Mapei tar i bruk for å presentere sin strategiske satsing på komplette systemer for byggebransjen. For deg som kunde betyr det at du får komplette, testede løsninger fra én leverandør.

– Ved å utvikle komplette systemer kan vi hjelpe kundene våre med å redusere byggetiden. Samtidig forholder de seg til én leverandør som har testet hvordan produktene fungerer sammen. Våre systemer kan brukes fra du støper betong til du setter opp fliser eller legger gulvbelegg. For oss er dette en strategisk satsing, som gjør det enklere for våre kunder, forteller administrerende direktør Trond Hagerud i Mapei AS.

I forkant av Bygg Reis Deg-messen lanserte Mapei både en nettbasert systemguide og en papirversjon. Der finner du beskrivelser av komplette løsninger for nye boligbygg, rehabilitering av boligbygg, forretningsbygg og parkeringshus, industri og landbruk, offentlige bygg, sport og utendørsarenaer, samt infrastruktur. Produktene er sortert etter fagområder, som for eksempel vegg, gulv, trinnlydisolering, betongkonstruksjoner, forsterkning, vanntetting og fasadeisolering.

– Systemtankegangen er vanlig i mange bransjer, men så langt har det ikke vært like vanlig innen bygg og anlegg. Vi har et stort utvalg produkter som er utviklet og testet for et krevende nordisk klima, og når disse settes sammen i komplette systemer blir det både enklere og sikrere for kundene, poengterer Hagerud.