God respons på Agrisjå

Nyhet   •   sep 15, 2014 09:00 CEST

Med over 30.000 besøkende var Agrisjå i Stjørdal 22. til 24. august årets messebegivenhet innen landbruk og bygdenæring. Mapei AS var på plass og fikk god respons på sine systemer for landbruket.

– Vi presenterte våre løsninger på kjente problemstillinger i landbruket og fikk gode tilbakemeldinger på det. Standen vår var travel alle tre dager og vi er veldig fornøyd, forteller Vidar Solberg, salgssjef bygg Norge i Mapei AS.
Det er første gang Mapei deltar på egen hånd under et slikt arrangement. Nærmere 30.000 besøkende tok turen til Stjørdal helgen 22. til 24. august, og omsetningen ble mer enn doblet siden forrige arrangement i 2011. Folk kom fra hele landet, og standen til Mapei var populær.
Det skyldes neppe bare de nystekte vaflene som ble servert. – Vi har et tilnærmet komplett produktutvalg, men har ikke jobbet tungt i dette markedet tidligere. Med utgangspunkt i driftsbygningen presenterte vi våre systemer for rehabilitering, vedlikehold og nybygg.

Mapei har en rekke produkter som både er miljøsertifiserte og enkle å renholde, to viktige faktorer i landbruket. Det inkluderer polyuretan- og epoxybelegg til fjøset, syrebestandige produkter til melkerommet, og ikke minst produkter til gjødselsilo og fôrsilo.
– Den norske bonden er vant til å gjøre ting på egen hånd, og da har vi systemer som både er enkle i bruk og sikrer et godt resultat. På Agrisjå traff vi bonden direkte, fikk en større forståelse for deres problemstillinger og knyttet tettere bånd med andre leverandører i bransjen. Nå kommer vi til å jobbe videre mot landbruket, understreker Solberg.

Last ned vår nye brosjyre: Produkter og systemer for landbruket