Komplette systemer for tregulv fra Mapei

Nyhet   •   feb 10, 2014 07:55 CET

Mapei tilbyr komplette systemer for installering og overflatebehandling av parkett og tregulv. Produktene er miljøgodkjente, enkle å bruke og svært slitesterke.

Tradisjonell løstliggende parkett holder stand i markedet, mens etterspørselen etter hel limt parkett er litt økende i større private og offentlige bygg. Mapei tilbyr komplette systemer for installering og overflatebehandling av parkett og tregulv. Produktene er miljøgodkjente og svært slitesterke.

– Til legging anbefaler vi Ultrabond Eco S955 1K, som er et en-komponent SMP-basert lim for alle typer tre- og parkettgulv. Det kan benyttes i BREEAM NOR-sertifiserte bygg og er veldig lett og fin å påføre, forklarer Espen Bothner i Mapei AS.

Til overflatebehandling anbefaler han Ultracoat-systemet, som består av Ultracoat Aqua Plus bindemiddel, Ultracoat Universal Base primer og lakktypene Ultracoat Easy Plus og Ultracoat High Traffic.

– Ultracoat Aqua Plus blandes med slipestøv for å reparere eventuelle sår og skader i treverket. Ultracoat Universal Base er en primer som skal benyttes på enkelte treslag, men som også kan benyttes for å tone treverket og gjøre det litt mørkere. Ultracoat Easy Plus er en overflatelakk beregnet på boligformål og gulv med normal til middels høy belastning, mens Ultracoat High Traffic som navnet tilsier er ment for gulv med tung trafikk.

Ultracoat er en løsemiddelfri, vannbasert og 100 prosent polyuretanlakk med høy motstand mot skomerker og slitasje. Den er sertifisert i henhold til Emicode EC1 og kan brukes på både nye og gamle gulv.

– Vanligvis holder en liter lakk til minst ti kvadratmeter gulv. Du påfører den med en vanlig malerrull, og hele prosessen med primer og toppstrøk går på en dag. Systemet kan du bestille gjennom alle våre salgskanaler, sier Bothner.

Les mer om: