Kurs i flislegging av basseng

Nyhet   •   sep 22, 2014 12:15 CEST

Mapei AS tilbyr nå for første gang et to-dagers praktisk kurs som går i dybden på systemløsninger og produkter ved legging av fliser i basseng. Valg av løsning og korrekt utførelse er nemlig avgjørende for å unngå skader.

– I tillegg til alle nye bassenger som bygges rundt i Skandinavia finnes det hundrevis av bassenger som trenger rehabilitering. I begge tilfeller er det viktig å velge riktige løsninger og vite hvordan disse skal benyttes. Nå tilbyr Mapei for første gang kurs i flislegging av basseng. Vi trekker inn de beste ressursene vi har fra hele Norden, forklarer Alf Ruud, produktsjef byggkeramikk i Mapei AS.
– Skader oppstår for eksempel når herdetiden har vært for kort, eller når påføringen ikke er gjort skikkelig.

Kurset foregår i regi av Mapeiskolen på Sagstua i Nord-Odal onsdag 22. og torsdag 23. oktober og er gratis for Mapei-kunder. Målgruppen er flisleggere, murere, formenn, baser og andre som arbeider praktisk med faget. – Kurset kommer til å gå i dybden på flere fagområder, men hovedfokuset vil være på løsninger og utførelser. I tillegg kommer vi blant annet til å ta for oss kvaliteten på underlaget, betongkvalitet, herdetider og oppsprekking. Deler av kurset omhandler generelle temaer som kan brukes på andre områder.

Deltakerne innlosjeres på Slobrua Gjestegård, og blir transportert til Mapei sitt hovedkontor begge dager. Det er middag og sosial samling på kvelden. Kurset er gratis og det vil bli utstedt kursbevis til deltakerne. – I løpet av to dager blir det mye tid til praktisk utprøving av alt fra forarbeid og reparasjon til flislegging og fuging. Vi er i tillegg opptatt av å legge til rette for dialog og erfaringsutveksling mellom kursdeltakerne, forteller Ruud.

Meld deg på så tidlig som mulig og senest 8. oktober på vår kurs- og seminarside på web.

Last ned invitasjon i PDF-format her.