Kvalitet i alle ledd på The Thief

Nyhet   •   mai 05, 2014 08:15 CEST

For Viking Entreprenør var prestisjehotellet The Thief på Tjuvholmen den største flisjobben noensinne. De valgte produkter fra Mapei på alt fra bad og SPA-avdeling til storkjøkken, lobby og fellesarealer.

– Mapei har det bredeste og mest komplette utvalget produkter innenfor flissegmentet. De leverer også til de andre områdene vi jobber med til vanlig, og når kvaliteten er god og prisen riktig føler vi det naturlig å bruke deres produkter, forteller daglige leder Søren Christensen i Viking Entreprenør.

Han var prosjektleder da Oslo-bedriften våren 2012 begynte jobben med å legge fliser, naturstein og marmor på bad og andre flater under byggingen av The Thief i Oslo på oppdrag fra utbygger Tjuvholmen Utvikling. Hotellet er kjent for sitt moderne og vågede arkitektoniske uttrykk, og har fått mye oppmerksomhet for alt fra kunst til interiørdetaljer. Mapei-produkter finner du blant annet i baderom, storkjøkken, i lobbyen, fellesrommene og ikke minst i den nyåpnede SPA-avdelingen.

– Det er en rekke ulike materialer i bruk, fra naturstein til keramiske fliser. Vi har brukt Mapesilent som trinnlydsdemper for å gi et lavest mulig lydnivå på steder der utfordringer med høyder gjorde at vi ikke kunne bruke tradisjonelle materialer. På badene er det blant annet brukt Primer G, Mapegum WPS og Mapelastic, mens på storkjøkkenet har vi benyttet Kerapoxy. Vi har også brukt Mapesil AC og Mapesil LM.

Siden starten i 2005 har Viking Entreprenør utvidet til å drive med alt fra mur og flislegging til betongrehabilitering og en egen tømreravdeling. De har nærmere 100 ansatte med stort fokus på kompetanse og kvalitet. Samarbeidet med Mapei har vært en suksessfaktor.

– I stedet for flere leverandører har vi én stor og profesjonell aktør å forholde oss til. Mapei har veldig god logistikk fra Nord-Odal til Oslo, og ikke minst lytter de alltid til oss og forsøker å finne en best mulig løsning for oss som kunde. Selv har jeg benyttet Mapei-produkter siden jeg kom til Norge for 18 år siden, og jeg er fortsatt veldig fornøyd, understreker Christensen.