Mapei AS først ute med ISO 2015 i Norge

Nyhet   •   des 08, 2015 09:28 CET

Som første bedrift i Norge er Mapei AS sertifisert i henhold til de nye standardene ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015. Bedriften legger stor vekt på å utvikle sine sertifiseringer innen miljø, kvalitet og kundeservice.

Mapei AS er en av Nordens største leverandører av produkter til lim, fugemasser og kjemiske produkter til bygg- og anleggsbransjen. I forbindelse med resertifisering av ISO 9001 og ISO 14001 i høst vurderte selskapet de nye 2015 standardene.

– Vi konkluderte med at vi i stor grad allerede arbeidet i henhold til disse, og anså endringene i standardene som relevante og gode forbedringer for Mapei AS, sier administrerende direktør Trond Hagerud i Mapei AS.

Selskapet er i dag sertifisert i henhold til NS EN ISO 14001 (ytre miljø), NS EN ISO 9001 (kvalitet), NS ISO 10002 (klagebehandling og kundeservice), OHSAS 18001 (arbeidsmiljø) og EMAS (miljørapport). ISO-standardene som ble publisert i september 2015 skal gjennom økt fokus på bærekraftig utvikling være mer i tråd med de krav som dagens samfunn har til organisasjoner. Den nye oppbyggingen innebærer økt fokus på effektiv prosessledelse, adresserer endring og behovet for endringsledelse og stiller strengere krav til tilrettelegging for bærekraftig utvikling.

– Dagens standarder har fått klarere retningslinjer for å forstå interessepartneres behov og forventninger. Nye begrep som risiko og muligheter hjelper oss med å tenke langsiktig, forklarer Hagerud.

Les mer om sertifiseringen hos Veritas