Mapei leverer gulv til mikrobryggeri på Grønland

Nyhet   •   okt 27, 2017 11:02 CEST

Med kombinert mikrobryggeri, ølstue og ølutsalg har Siste Sang raskt blitt et populært utested i Oslo. Både bryggeriet og pub-en har gulvbelegg fra Mapei, som sikrer stor slitestyrke og enkelt renhold.

– Selve bryggeriet er på cirka 1000 m2, og her har vi levert Mapefloor PU SL S gulvsystem for å få sklisikring i våte soner og ved vasking. Gulvet er 3 mm tykt, og for å fange opp temperatursvingninger og sikre god slitestyrke ble det valgt Mapefloor Finish 415 i en mørk farge som topcoat. Gulvet er dratt en meter opp på veggene for å gi motstandsdyktighet mot vann og vaskemidler. I tillegg er det lagt Mapefloor CPU HD i en gul farge i områder rundt slukrennene. Belegget tåler kokende vann, som benyttes ved renhold av øltankene, forklarer teknisk produktspesialist Eirik Nilseng i Mapei.

Kreativt Bygg har vært totalentreprenør for byggingen av Siste Sang mikrobryggeri i Oslo. Norsk Epoxy har vært utførende entreprenør for gulv og vegg, og står for leveransen av Mapei-produkter.

– I den 400 m2 store ølstuen ble det valgt Mapefloor PU 460 comfort-belegg med Mapefloor Finish 58 W som topcoat. Belegget er i en betonggrå farge, med grønngrått i toalettdelen og ved baren. I tillegg til et dekorativt utseende, er belegget enkelt å holde rent og demper akustikken i baren.

Dermed kan kundene nyte håndverks-øl som Sprekk, Døde Hester, Denali, Østkantlager og Havrestout i visshet om at både produksjon og servering foregår så renslig som mulig.

– Siste Sang mikrobryggeri er et godt eksempel på at vi har produktbredden som kreves for å levere optimale resultater for næringsmiddelbransjen, både med tanke på slitestyrke, fargevalg, brukervennlighet og renhold, understreker Nilseng.

Produkter i bruk:

Mapefloor PU SL S