Mapei med to nye kjedeavtaler

Nyhet   •   nov 29, 2016 10:01 CET

Mapei AS har inngått distribusjonsavtaler med kjedene Malorama og Tikkurila om salg av sitt produktsortiment. Med disse to nye kjedeavtalene gjør Mapei for alvor sin inntreden i malerbransjen.

– De to nye kjedeavtalene passer oss i Mapei utmerket, og vi ser frem til å kunne tilby våre produkter og vår kompetanse gjennom Malorama og Tikkurila. Begge kjedene er leverandører til malerbransjen, og med et utvidet sortiment har vi nå muligheten til å tilby flere komplette produktsystemer enn tidligere, sier Stian Scott Nilsen, salgssjef kjedeavtaler hos Mapei AS.

Gjennom avtalen med Malorama [http://www.malorama.no/] og Tikkurila [http://www.tikkurila.no/] vil Mapei blant annet tilby limprodukter og flytsparkel, som er etterspurt hos gulvleggere og malermestere.

– Vi kommer til å tilby et bredt produktspekter, men med et fokus på vårt Fast Track-program. Dette er produkter som herder hurtigere enn vanlig, noe som gjør malermesteren i stand til å utføre sitt arbeid raskere slik at han sparer tid og øker inntektene.

Mapei har vokst mye de siste årene og har investert i produktutvikling og økt kompetanse hos de ansatte. Nå ønsker de å nå bredere ut og tilbyr enda flere kvalitetsprodukter i det norske markedet.

– Vi er en ledende leverandør, og en rekke produkter lagerføres allerede hos de ulike kjedene. Nå ser vi fram til å nå ut til enda flere kunder i Norge, sier Nilsen.

Mer informasjon om produktene finner du på www.mapei.no.