Mapei-produkter til prisbelønt signalbygg

Nyhet   •   jun 06, 2014 07:55 CEST

Det nye konserthuset i Stavanger består av to bygninger i glass og betong. Mapei har blant annet levert ekspanderende mørtel til betongarbeidet, samt flislim og fugemasse til toaletter.

– Stavanger konserthus var et spennende og etter hvert omfattende prosjekt for oss. Vi har blant annet levert Nonset 120 ekspanderende mørtel til forankring av armeringsjern, fuging og understøpsarbeid gjennom AS Betong, som hadde entreprisen på betongelementene, forteller selger Reidar Skurve i Mapei.

Det nye konserthuset er tegnet av Ratio Arkitekter og rommer blant annet en orkestersal, flerbrukssal, restaurant og kafé samt flere barer. Totalt er bygningen 27 meter høy og 91 meter lang og har en total gulvflate på 13 800 m2. Det fikk mye oppmerksomhet da det ble åpnet i 2012, spesielt for de store volumene i rød betong og glass.

– I tillegg til ekspanderende mørtel til betongarbeidet har vi gjennom Chem-Con levert Megalite flislim og Ultracolor Plus fugemasser på alle toaletter, og gjennom Modena Mur og Bygg levert fugemasse til brusteinen. Vi er stolte av å ha bidratt til et så flott signalbygg her i Rogaland, sier Skurve.

Les mer om produktene som er benyttet her:
Nonset 120
Megalite
Ultracolor Plus

Stavanger Konserthus mottok også Betongelementprisen for 2012.