Mapei satser på farger

Nyhet   •   mar 14, 2013 14:37 CET

Etterspørselen etter systemer for fasademaling øker, og Mapei utvider produktsortimentet.

– Mapei har et komplett utvalg av fasademalinger, og vi opplever stor interesse for disse produktene, forteller produktsjef Ronny Bothner hos Mapei. Årsaken til at vi ser en økende interesse fra markedet er at våre kunder har oppdaget vår kvalitet og produktbredde.

Malingene er beregnet på murverk og betongkonstruksjoner, og leveres ofte som en del av et komplett system. De er enten basert på akryl, silikon eller silikat. Av disse malingstypene er det særlig silikonbaserte malingsprodukter, f.eks., Silancolor Plus som vokser.

– Vi har også utvidet produktspekteret med fargede grunningsprodukter. Det fungerer akkurat som om du går til en vanlig fargehandel, som brekker inn fargen i en base. Vi har brekkemaskiner hos flere forhandlere rundt om i landet, i tillegg til en hos oss selv, forklarer Bothner. Carlsen Fritzøe Handel er en av forhandlerne som har en brekkemaskin fra Mapei Se artikkel i nyhetsbrev fra Januar

– Mapeis malingsprodukter produseres i henhold til europeiske standarder og er godt egnet for nordisk klima. Hovedsakelig er det snakk om utvendig fasademaling, men produktene kan også brukes innendørs, sier produktsjef Ronny Bothner hos Mapei.