Mapei setter ny bransjestandard

Nyhet   •   apr 08, 2015 07:55 CEST

Et nytt system som måler tilsetningsstoffer til betong som tappes fra tankbiler gir økt leveransefleksibilitet og bedre kvalitet i alle ledd av leveransekjeden. Systemet er utviklet av Mapei AS i samarbeid med Ruuds Transport og felles leverandører.

– I følge Justervesenet er vi først ute med en slik komplett, godkjent løsning for leveranser av tilsetningsstoffer fra tankbil i Norge. Det betyr at vi setter en ny standard i bransjen, forteller fabrikksjef Jan Roger Broen hos Mapei AS.

Det nye tappesystemet for tankbiler er utviklet i samarbeid med Ruuds Transport og felles leverandører.

– Det har vært en utfordrende prosess, men vi er svært godt fornøyd med resultatet. Mapei leverer ikke bare enkeltprodukter, men også komplette systemer og logistikkløsninger. Nå har vi fått et fleksibelt system som ivaretar utfordringer med vårt nordiske klima, der produkter som inneholder vann er spesielt kritiske, sier Broen.

– Vi har gått mange runder med blant annet Justervesenet for å komme i mål, men resultatet er som vi håpet på. Nå kan vi fylle inntil sju ulike tilsetningsstoffer på et vogntog og tappe av etter behov ute hos kundene. Det bidrar til best mulig kvalitet og fleksibilitet forteller daglig leder Knut Ruud i Ruuds Transport.

Det langsiktige samarbeidet med Mapei har bidratt til å gjøre begge parter sterkt rustet for fremtiden.

– Vi har vokst sammen. Mapei stiller krav på vegne av sine kunder, og sammen jobber vi for å utvikle oss videre og få et best mulig resultat, understreker Ruud.

Ruuds Transport fikk NLFs Transportpris 2014. Der ble blant annet kriterier som HMS, økonomi, omdømme og kvalitet er vektlagt.

– Vi er veldig stolte av prisen til Ruuds Transport. Vårt fokus på Lean manufacturing og en kontinuerlig utvikling av leveransekjeden gir oss et godt grunnlag for fortsatt utvikling på Sagstua, slik at vi kan sette nye standarder innen byggebransjen, sier Broen.