Nettbasert kvalitetssikring av betongproduksjon fra Mapei

Nyhet   •   sep 06, 2017 07:55 CEST

Skjermbilde fra Exbet software - Mapei AS

Siden 2009 har Exbet Administrasjon utviklet seg til å bli det mest brukte verktøyet for kvalitetsdokumentasjon av betongproduksjon. Nå har Mapei utviklet en nettbasert versjon, og 5. september inviterer de til kurs i Nord-Odal.

– Exbet Administrasjon er utviklet i tett samarbeid med betongprodusenter, Kontrollrådet for Betongprodukter og leverandører av blandemaskiner og styringssystemer. Løsningen inneholder standardrapporter som enkelt gir deg rapportene som kreves i henhold til NS-EN 206:2013 + NA:2014. Det er laget integrasjoner mot styringssystemer fra blant annet Skako og Haarup, slik at produksjonsdata overføres automatisk. Nå har vi lansert en nettbasert versjon, som er uavhengig av maskinvare og operativsystem, forklarer sivilingeniør Ingebrigt Lereim hos Mapei.

Programmet er utviklet i Norge for det norske markedet, og Mapei garanterer at verktøyet til en hver tid dekker gjeldende krav. Alle data ligger i en kryptert database, og ved endringer i standardkrav eller ny funksjonalitet vil alle brukere umiddelbart få tilgang til en oppdatert versjon.

– Fordi løsningen nå ligger i nettskyen kan alle kvalitetsdata behandles i samme verktøy, uavhengig av leverandører og styringssystemer på betongblandeverkene. Verktøyet har også et enkelt brukergrensesnitt.

Exbet Administrasjon gir betongprodusenter et veldig rimelig og godt hjelpemiddel for å systematisere rapporter og prøvedata som kreves i henhold til gjeldende standarder.

– Vi inviterer til gratis kurs i Exbet Administrasjon tirsdag 5. september kl 09.00, og det er åpent for alle. Kursleder Dag Vollset har vært faglig konsulent under utviklingen, sier Lereim.

Exbet Administrasjon er det første av en rekke web-baserte verktøy Mapei vil lansere utover høsten 2017 og våren 2018. Mapei utvikler og investerer i nettbaserte løsninger for at egen teknologi skal bli enklere og raskere tilgjengelig. Ved at kunder og tekniske rådgivere selv får tilgang til logistikkdata, kvalitetsdata og beregningsverktøy, blir samarbeidet raskere, sikrere og mer effektivt.

Se Exbet-portalen her: https://exbet.no/

Meld deg på via e-post til ingebrigt.lereim@mapei.no