Ny mørtel med «fine finish»

Nyhet   •   mai 30, 2018 07:55 CEST

Planitop Fine Finish

Planitop Fine Finish er en ultrafinkornet sementbasert mørtel for behandling av betongflater, og er også testet og dokumentert for bruk på eksponerte overflater. Den har lav egenvekt, er lett å jobbe med og tørker raskt. Produktet danner et fint underlag for flater som skal males – eller det kan stå ubehandlet.

– Hvis du har behov for å finsparkle betongoverflater, for eksempel ved luftbobler eller andre ujevnheter, så er Planitop Fine Finish, ultrafinkornet mørtel et godt alternativ. Den gir en estetisk flate lik betong både i farge og struktur, slik at du eksempelvis kan ane strukturen etter forskalingen som er benyttet, forteller produktsjef Trond Helgedagsrud.
Planitop Fine Finish er testet og dokumentert for innvendige og utvendige overflater på porøse eller ujevne betongkonstruksjoner. Du kan velge å male over eller la overflaten stå eksponert.

– Vi har blant annet fått gode tilbakemeldinger fra kunder som lager prefabrikkerte betongelementer som støyskjermer, bjelker og pilarer. Som navnet sier, så gir den flaten en «fine finish», forklarer Helgedagsrud.

Les mer om Planitop Fine Finish her