Ny og enklere fugemasse fra Mapei

Nyhet   •   mai 09, 2016 10:37 CEST

Kerapoxy CQ er en ny epoksy fugemasse for montering og fuging av keramiske fliser og naturstein. Den nye fugemassen erstatter den gamle Kerapoxy og er enklere både å legge og vedlikeholde/renholde.

– Kerapoxy CQ er en to-komponent epoksy fugemasse for montering og fuging av keramiske fliser, glass og naturstein. Vi har forbedret resepten slik at Kerapoxy CQ er mer effektiv i bruk. Konsistensen gjør den spesielt enkel å legge og rengjøre, noe som er en fordel når du fuger store områder, forklarer produktsjef Kai Jevne hos Mapei AS.

Produktet kan brukes både i industri- og næringsbygg, i boliger og svømmebassenger. Den leveres i tre kilos spann og bruk av resirkulerte råvarer gjør den spesielt miljøvennlig.

– Kerapoxy CQ er miljøsertifisert i henhold til strenge, internasjonale standarder EMICODE EC1 R PLUS og har lav emisjon av flyktige organiske gasser. Den tilfredsstiller også EU-kravene til bruk på steder der det produseres matvarer, sier Jevne.

Les mer om Kerapoxy CQ her.