Nye spesial-lim for LVT i våte soner fra Mapei

Nyhet   •   sep 04, 2017 07:55 CEST

Påføring av LVT-flis i våtrom - Mapei AS

Vinylfliser er det belegget som øker mest i popularitet i Norge, og tar markedsandeler fra både parkett og keramisk flis på gulv og vegg. Mapei lanserer nå Ultrabond Eco MS 4 LVT og LVT Wall, to høykvalitets spesial-lim for LVT-produkter i våte soner.

– De siste årene har interessen for såkalte Luxury Vinyl Tiles (LVT) økt voldsomt. Moderne vinylfliser gir stor fleksibilitet i hvilket uttrykk du får, og er populære både i næringsbygg og privathjem. Mange velger det ved rehabilitering, fordi det gir veldig lav byggehøyde, forklarer produktsjef Espen Bothner.

Mapei har utviklet to typer spesial-lim for bruk på vinylfliser i våte soner som bad og dusj.

– Ultrabond Eco MS 4 LVT er et en-komponent lim med høy ytelse, spesielt velegnet til vegger og gulv. Det er svært sterkt og motstandsdyktig mot skjærbelastninger, og tåler godt direkte sollys, mekanisk belastning eller konstant belastning av vann.

Ultrabond Eco MS 4 LVT Wall har kort tørketid, raske heftegenskaper og høy tidligstyrke. Det gjør det spesielt velegnet på vegger. Begge produktene er enkle å påføre og fordele på overflatene.

– Vi ser at både sluttkunder og arkitekter/byggherrer etterspør gode løsninger for LVT-produkter. Med de to nye spesial-limene kompletterer vi vårt tilbud i et marked som fortsetter å vokse, understreker Bothner.

Les alt om Mapeis LVT-produkter her [http://www.mapei.com/adv/NO/mapei-lvt/]

Les mer om Ultrabond Eco her http://www.mapei.com/public/NO/brochures/multimedia/4LVT-NO-GB-web-160617.pdf