Nytt gulvlim tatt godt i mot

Nyhet   •   aug 06, 2013 07:55 CEST

Ultrabond Eco 375 fra Mapei er en miljøvennlig nyhet som har fått gode tilbakemeldinger fra norske kunder. Limet er på linje med det beste på markedet, og står ikke tilbake for konkurrentene verken på kvalitet eller brukervennlighet.

– Vi har latt et utvalg gulventreprenører på Østlandet prøve det nye gulvlimet Ultrabond Eco 375 i en testfase og tilbakemeldingene har vært gode. De mener limet er minst like godt som konkurrentene, både på kvalitet og brukervennlighet, forteller Espen Bothner hos Mapei.

Ultrabond Eco 375 er et miljøvennlig gulvlim som tilfredsstiller kravene ved BREEAM-sertifisering av bygg. Det er beregnet på innendørs vinylbelegg i våte og tørre rom og har svært lave utslipp av flyktige organiske forbindelser, EMICODE EC1 Plus. Dermed er det verken helseskadelig for de som legger gulvet eller bruker rommet der det er blitt påført.

Miljøegenskaper blir stadig viktigere i markedet. Ultrabond Eco 375 er et løsemiddelfritt, syntetisk polymerbasert lim i vanndispersjon. I tillegg til miljøegenskapene er det ekstremt lett å fordele og har kraftig “hugg”.

Siden det danner en hard og fleksibel film etter herding gir det god hefteevne på alle typer underlag. Det kan også brukes på de aller fleste underlag med mye trafikk, der det brukes rullestoler og til oppvarmede gulv. I første omgang selges det nye gulvlimet hos utvalgte forhandlere og fra Mapei sentralt i Nord-Odal.

– Vi har allerede fått en bestilling på 18.000 m2 til et sykehus i Østfold, den første av en viss størrelse, sier Bothner.

Les mer og last ned produktark her: http://www.mapei.com/adv/NO/ultrabond_eco_375/