Prisvinnende artikkel

Nyhet   •   nov 30, 2016 07:55 CET

Sunniva Münster fra Kongsvinger fikk utmerkelsen «Best Student Paper» i konkurranse med PhD-studenter fra hele verden under den årlige designkonferansen i Aalborg. Mapei har bistått med kompetanse om betongprodukter til master-oppgaven i forkant.

– Jeg har fått god hjelp fra Mapei under det praktiske arbeidet i forbindelse med master-oppgaven min. Blant annet stilte Tommy Øiongen fra Mapei opp under en workshop med 30 elever fra design- og håndverkslinjen ved Sentrum videregående skole, forteller Sunniva Münster.

Etter at hun fullførte sin master i produktdesign ved Høgskolen i Oslo og Akershus sendte hun inn forskningsartikkelen «The potential for a Critical Design approach to create innovation within the construction industry through participatory design workshops». Ett av produktene hun jobbet frem var «soft concrete chairs», stoler av betong til uterom som ser myke og behagelige ut.

I september i år mottok hun utmerkelsen «Best Student Paper» under den internasjonale konferansen E&PDE 2016 i Danmark. Mapei er glade for å kunne bidra med materialer til masteroppgaven, det praktiske arbeidet med betong under workshopen på Sentrum videregående skole og med tips i forhold om bruk av deres egne produkter.

– Vi ser på det som viktig å hjelpe lokale og dyktige studenter som Sunniva. Vi ønsker hele tiden å utvikle oss og se på nye markeder og kundegrupper. I den forbindelse vil vi oppmuntre til eksperimentering og nytenking, understreker Jannicke Stenberg Mykkestue hos Mapei.

Neste år arrangeres E&PDE i Norge hos Høgskolen i Oslo og Akershus.