Pussmørtler fra Mapei til alle behov

Nyhet   •   mar 09, 2015 14:00 CET

Etterspørselen etter pussmørtler og puss-systemer er økende. Mapei har miljøvennlige mørtler til de aller fleste underlag, testet for norsk klima med tanke på både lave temperaturer, sol, vind og regn.

– Vi har puss-systemer for de aller fleste typer flater, forteller produktansvarlig Viggo Breitve hos Mapei AS.

Pussen fungerer som klimabeskyttelse og holder vann på utsiden av bygninger. Bruk av pussmørtler er økende, og ulike overflater har sine spesielle behov.

– Mapetherm Nordic luftet fasadesystem er en god løsning for etterisolering av gamle bygg. Systemet består av en grunning som forsterkes med nett og en hovedpuss. Over dette legges en primer og til avslutning kan du bruke en maling eller en gjennomfarget puss. Vi har også mørtler som passer godt til EPS (isopor) og mineralull.

Mapei tilbyr også tradisjonelle murmørtler og pussmørtler til muring og pussing.

– Vi har spesialmørtler til pussing av betongunderlag og spesialmørtler til reparering av betongkonstruksjoner.

De fleste produktene fra Mapei er miljøvennlige med lav emisjon. Alle er testet for norsk klima, med de utfordringer store temperatursvingninger, sterk vind, sol og regn kan gi.

– Kunnskap er viktig for at entreprenører og andre som har behov for det skal få et best mulig resultat. Derfor setter vi sammen kurs til de av våre kunder som ønsker det, og vi har i tillegg eksperter som kan komme på befaring og hjelpe til med å velge riktige produkter, sier Breitve.

Les mer om de ulike produktene her: