Ripefritt kinogulv med Ultratop fra Mapei

Nyhet   •   des 09, 2013 07:55 CET

Mellbye Arkitektur Interiør står bak prestisjeprosjekter som den nye Østbanehallen og Savoy bar i Oslo. Når de rehabiliterer Vika kino gir Ultratop riktig finish og kvalitet på gulvene. Belegget er lett å legge og svært ripesikkert.

– Ultratop har vært et av de hurtigst voksende produktene til Mapei internasjonalt de siste ti årene. Nå begynner det å bli mer utbredt her i Norge også, forteller Haavard Larsen i Mapei.

Ultratop er et hurtigherdende selvutjevnende belegg som i tykkelser fra 5 til 40 mm gjør gulv motstandsdyktige mot riper, samtidig som det gir en moderne betong-finish. Det passer perfekt i offentlige bygninger og industribygg med stor slitasje.

– Produktet leveres i fargene lys grått, hvitt, beige, rustrødt, koksgrått og standard, som ligger et sted mellom beige og lyst brunt. Det har en rekke bruksområder. For eksempel kan du legge et relativt tynt lag med Ultratop for å få et mineralsk uttrykk selv om støping av gulv mislykkes på grunn av sprekker.

Ultratop brukes blant annet i Nye Vika kino i Oslo, som for tiden gjennomgår en omfattende renovering under ledelse av Mellbye Arkitektur Interiør AS. De har en rekke prestisjeprosjekter på CV-en, inkludert den nye Østbanehallen, Stordalens «The Thief» på Tjuvholmen og baren på Savoy Hotel. I Vika går de for et moderne uttrykk.

– Gulvene i Vika kino er armert med glassfiber fra Mapei. Så er det lagt et 15 mm lag med Ultratop grå standard på hele flaten. Deretter er gulvet slip og påført Mapefinish 630 halvblank. Kombinasjonen gir det mineralske utseendet arkitekten ønsker, understreker Larsen. Les mer om Ultratop her.