Slik bruker du herdeplast

Nyhet   •   feb 14, 2013 15:17 CET

Fugefrie gulv av herdeplast er både hygieniske og vannbestandige. En ny rapport fra Norsk Forening for Betong-rehabilitering gir deg uavhengig informasjon om mulighetene som finnes.

Herdeplast til betong blir stadig mer populært blant arkitekter, konsulenter og byggherrer. Nå har Norsk Forening for Betongrehabilitering NFB gitt ut en uavhengig rapport som tar for seg hvordan du får best mulig utbytte av denne typen produkter.

Fugefri herdeplast kommer til sin rett der det er spesielt viktig med hygiene, fuktbeskyttelse, slitestyrke og varmebestandighet. Den kan være et godt alternativ til parkett, vinyl og fliser. Mange velger denne typen produkter til matvareproduksjon, industri, parkeringshus, kjøpesentre og flyplasser, men det blir også vanligere i boliger.

Herdeplast tåler å spyles med vann og kjemikalier, og er kostnadsmessig svært konkurransedyktig. Beleggene kan som oftest leveres i mange farger og utforminger. I lokaler med våt produksjon kan sand innbakt i belegget gi sklisikkerhet.

Rapporten kan du laste ned her. Ønsker du mer informasjon kan du henvende deg til produktansvarlig Paul Stavem, e-post: paul.stavem@mapei.no

Mer informasjon om herdeplastprodukter fra Mapei finner du på vår web