Sparkle om morgenen, legg belegg etter lunsj

Nyhet   •   mai 07, 2014 07:55 CEST

Etter henvendelser fra kundene har Mapei AS utviklet nyheten Uniplan ECO TDR støvredusert, hurtigherdende og fiberarmert sparkelmasse. Den tåler store belastninger og du kan legge belegg bare timer etter at du har sparklet.

– Uniplan ECO TDR er først og fremst et innendørsprodukt for deg som har dårlig tid, for eksempel hvis du skal legge gulv i en gang der folk går eller av andre årsaker ikke kan bruke tradisjonelle sparkelmasser, forklarer Espen Bothner hos Mapei AS.

Produktet er utviklet basert på etterspørsel i markedet og fyller en viktig nisje. Uniplan ECO TDR bruker du til avretting av betongunderlag eller tregulv med tilstrekkelig stivhet, for eksempler inne i boliger, kontorer, institusjoner eller lett industri. Den passer både for proff- og privatmarkedet.

– Sparkelen er fiberarmert og har høy trykkfasthet. Du kan sparkle fra 5 til 50 mm tjukt, og fordi massen er hurtigherdende kan du kan legge belegg etter bare fire til fem timer.

Uniplan ECO TDR kan også brukes når du støper inn elektrisk gulvvarme eller vannbåren varme i tørre rom og våte rom. Sparkelen er også støvredusert, noe som innebærer at den avgir mindre partikler til luften når du blander den.

– Produktet er emisjonssertifisert i henhold til EC1 plus og har lave utslipp av flyktige organiske forbindelser. Vi regner med at de første 20 kg sekkene er klare for levering gjennom vårt forhandlerapparat i løpet av april, forteller Bothner.

Les teknisk datablad her.

Hei, det er raskt hvis dere klarer det, så kan man få spist lunsjen levert av oss :-)
    <a href="http://www.supermarket.no/lunsj">lunsj Oslo</a>

- Emil - 18-09-2016 23:01 CEST