Tar du vare på garasjegulvet ditt?

Nyhet   •   apr 01, 2014 11:55 CEST

Ikke alle tenker at garasjegulv trenger vedlikehold, men det kan fort bli kostbart hvis betongen får skader. Mapei garasjepakke alt-i-ett garasjegulv består av tre produkter som gjør det både enkelt å beskytte og ta vare på.

– Mange av oss slurver nok litt med vedlikeholdet av garasjegulvet når garasjen først står der, men det blir fort utsatt for veldig mye slitasje av alt fra saltholdig vann til olje og kjemikalier. Store reparasjoner kan bli veldig kostbart, så det er lurt å investere litt i beskyttelse, sier Bjørn Terje Walbækken i Mapei AS.

Mapei garasjepakke alt-i-ett garasjegulv består av de tre produktene Mapecoat Universal for reparasjon, Mapeprimer M primer og Mapecoat I epoxybelegg. Løsningen er velegnet for private garasjer, og gir god beskyttelse for en rimelig penge.

– Det er veldig enkelt i bruk. Først sliper eller rengjør du gulvet, slik at det som er løst, samt oljerester eller liknende blir borte. Hvis det er småskader og sår bruker du Mapecoat Universal blandet ut med sand for å reparere underlaget, forklarer han.

Et jevnt og helt underlag er viktig for den videre prosessen.
– Når gulvet er helt og tørt påfører du Mapeprimer M tokomponent epoxyprimer med rull. Når den har tørket blander du de to epoxykomponentene i Mapecoat I og ruller det utover i to strøk. Dermed har du et vanntett, støvfritt og fugefritt gulv som har god slitestyrke, er bestandig mot kjemikalier og ikke minst er enkelt å holde rent.

Alle produktene er fri for organiske løsemidler og er praktisk talt luktfrie. Garasjepakken kan leveres i de ulike standardfargene fra Mapeis fargekart og det er også mulighet for sklisikring.

– Vi merker økende etterspørsel etter vår alt-i-ett garasjepakke. Den selges gjennom vårt forhandlernettverk, som har kunnskap om de enkelte produktene og kan gi deg råd hvis du har behov for det, understreker Walbækken.

Last ned tekniske datablad og informasjon om sikker bruk her.