Vidar Solberg - ny salgssjef i Bygg Norge

Nyhet   •   okt 25, 2012 22:19 CEST

Solberg har bred erfaring fra byggenæringen både som prosjektleder, daglig leder innen ferdighusbransjen, og nå sist som salgssjef i Moelven ByggModul. Han har også gjennomført masterprogrammet «Strategisk ledelse i byggenæringen» på BI.

- Det er flere grunner til at jeg takket ja til stillingen. Mapei er et velrennomert selskap med solide eiere og de er verdensledende innen produksjon av lim, fugemasser og kjemiske produkter for byggebransjen. Selskapet har en vekststrategi som trigger meg. Jeg ser store muligheter for Mapeis produkter i det norske markedet, sier Solberg.

I rollen som salgssjef for Bygg Norge vil Solberg ha ansvar for utvikling av det norske markedet for Mapeis produkter. Det betyr bl.a. utvikling av egen salgsorganisasjon, forhandlernett og aktiv bearbeiding av markedet mot entreprenørbransjen.

- Målet vårt er at Mapei skal være en foretrukket leverandør i byggebransjen. Da må vi tilby attraktive og fremtidsrettede løsninger som samtidig er kostnadseffektive. Vi skal bidra til at de riktige løsningene velges, sier Solberg.

Solberg begynte i stillingen 1. juni.