Mapei ansetter ti nye medarbeidere

Pressemelding   •   aug 26, 2016 07:55 CEST

Mapei AS kan se tilbake på et godt første halvår i 2016, med god vekst i Norge og en positiv eksportutvikling. Derfor ansetter vi nå ti personer i driftsorganisasjonen. De skal jobbe med produksjon, lager, ekspedisjon og kundeservice.

Vi vokser organisk og opplever sterk vekst i hele Norden og Baltikum, som en følge av at vi har fått store leveranser til for eksempel Metroen i København, flere store sykehus og større infrastruktur prosjekter. I tillegg til dette har vi også inngått avtaler med flere større forhandlere som selger våre produkter.

Enkelte måneder har vi hatt volumøkning på opp mot 30 prosent i forhold til i fjor, og i gjennomsnitt er volumveksten i år nærmere 15 prosent. Inne på vårt distribusjonsområde er det nå opptil 80 lastebiler daglig, dette medfører stor aktivitet og fører til at vi må øke med 10 nye medarbeidere på fabrikken, forklarer fabrikksjef Jan Roger Broen i Mapei AS.

Mapei AS har vokst organisk år etter år, og det hadde ikke vært mulig uten medarbeidere som trives og er engasjerte på jobb.

Vi er opptatt av å bygge kompetanse og ser på oss selv som en lærende organisasjon som hele tiden ønsker å bli bedre. Vi har 17 ulike forbedringsgrupper og et stort antall flinke fagfolk som jobber med dette hver dag.

Dette gjør at vi forbedrer oss hele tiden og sikrer at våre kunder alltid får produkter av høy kvalitet til konkurransedyktige priser, understreker Broen.

Fabrikksjef Mapei AS, Jan Roger BroenFor mer informasjon kontakt:
Fabrikksjef Jan Roger Broen
Epost: jan.roger.broen@mapei.no

Om Mapei

Rescon AS har vært en ledende norsk leverandør av lim, fugemasser og andre kjemiske produkter til byggebransjen siden 1976. I 1999 ble vi en del av det internasjonale konsernet Mapei. Under navnet Rescon Mapei ble vi kjent i alle de nordiske landene. Vi har blitt verdsatt som en kompetent og ansvarlig partner, og har opplevd en betydelig vekst.

I oktober 2011 endret Rescon Mapei navn til Mapei AS for og tydeligere vise at firmaet tilhører en av verdens største produsenter av lim, fugemasser og kjemiske produkter til byggebransjen. Anlegget i Nord-Odal blir fortsatt hjørnesteinen for det nordiske markedet.

Mapei er et av verdens største konsern i vår bransje, og har ansatte i over 80 land i alle verdensdeler. 5 % av omsetningen brukes til forskning og produktutvikling – rettet mot økologisk bærekraftige produkter og systemer som ikke inneholder løsemidler og forurensende stoffer.

Mapei har 18 forskningssentra, hvorav ett er hos Mapei i Nord-Odal.