Mapei AS investerer 45 millioner i Nord-Odal

Pressemelding   •   des 20, 2013 13:59 CET

Med en omsetning på nærmere 580 millioner kroner har Mapei AS vokst med over 50 millioner i 2013. Nå investerer selskapet 40 millioner kroner i nytt produksjonsanlegg og et 1000 m2 stort kunde- og kompetansesenter på Sagstua.

– Vi har fortsatt veksten fra de siste årene og omsetter i år for nærmere 580 millioner kroner. Det er 10 prosent mer enn i 2012, forteller administrerende direktør Trond Hagerud i Mapei AS.

Han kan se tilbake på et begivenhetsrikt år. Selskapet har allerede investerte fem millioner kroner i et nytt kvalitetskontroll-laboratorium med flere arbeidsstasjoner og state-of-the-art utstyr tidligere i år. Nå planlegger de å bruke ytterligere 40 millioner kroner på anlegget i Nord-Odal. Det inkluderer et nytt kunde- og kompetansesenter på nærmere 1000 m2 og nytt og moderne produksjonsanlegg.

– Veksten genererer nye og viktige arbeidsplasser i regionen. Vi har økt bemanningen med 13 personer bare dette året, sier Hagerud.

Sammen med plant manager Jan Roger Broen er han svært fornøyd med det internasjonale morselskapets vilje til å støtte opp under arbeidet med å utvikle Odals-bedriften til å bli den ledende leverandøren av produkter til bygg- og anleggsbransjen i Norden og Baltikum.

– Vi har jobbet langsiktig med disse planene, Disse investeringene bidrar til å styrke vår satsing på forskning og utvikling, og vil være viktig for fremtidig vekst, sier Broen.

For mer informasjon kontakt:

Jan Roger Broen, plant manager, mob 951 05 621, jan.roger.broen@mapei.no

Trond Hagerud, administrerende direktør, mob 915 69 420, trond.hagerud@mapei.no

Om Mapei

Rescon AS har vært en ledende norsk leverandør av lim, fugemasser og andre kjemiske produkter til byggebransjen siden 1976. I 1999 ble vi en del av det internasjonale konsernet Mapei. Under navnet Rescon Mapei ble vi kjent i alle de nordiske landene. Vi har blitt verdsatt som en kompetent og ansvarlig partner, og har opplevd en betydelig vekst.

I oktober 2011 endret Rescon Mapei navn til Mapei AS for og tydeligere vise at firmaet tilhører en av verdens største produsenter av lim, fugemasser og kjemiske produkter til byggebransjen. Anlegget i Nord-Odal blir fortsatt hjørnesteinen for det nordiske markedet.

Mapei er et av verdens største konsern i vår bransje, og har ansatte i over 80 land i alle verdensdeler. 5 % av omsetningen brukes til forskning og produktutvikling – rettet mot økologisk bærekraftige produkter og systemer som ikke inneholder løsemidler og forurensende stoffer.

Mapei har 18 forskningssentra, hvorav ett er hos Mapei i Nord-Odal.