Mapei presenterer produktnyheter under Bygg Reis Deg

Pressemelding   •   okt 17, 2017 13:12 CEST

Robust og fleksibelt fasadesystem. Fugefri mikrosement for innendørs overflater. Første foliebaserte våtromsystem med teknisk godkjenning i Norge.

Dette er noe av nyhetene Mapei presenterer på Bygg Reis Deg. Hele byggebransjens messe begynner onsdag 18. oktober. Mapei skal presentere nye produkter og fortelle mer om fordelene ved sine systemløsninger.

Systemløsningene gjør byggeprosessen mye enklere for byggherrer og entreprenører, forteller markedssjef i Mapei, Peter Fekete.

Funksjonelt interiør med personlig preg

Ultratop Loft er nytt sementbasert dekorpuss for alle innendørs overflater, som skal presenteres på Bygg Reis Deg.

– Systemet gir betongoverflater et unikt uttrykk. Produktet sparkles på i flere tynne sjikt, og kombinasjonsmulighetene er uendelige. En drøm for arkitekter og byggherrer, sier Fekete.

Produktet et naturlig sementbasert produkt, som gir en rekke muligheter for å legge struktur og farge på alle typer overflater, enten det er gulv, vegger eller tak.

– Produktet passer utmerket i rom som krever design, som for eksempel restauranter, barer og frisørsalonger. For de som ønsker et kontorlandskap med ekstra eksklusivt utseende vil dette produktet også fungere veldig bra. Vi har sterkt fokus på design og funksjonalitet på våre vegg- og gulvprodukter, sier Mapeis markedssjef Peter Fekete.

Første norske godkjenning

Mapei har levert tusenvis av kvadratmeter på vanntettingsløsninger for svømmebasseng.

Nå presenterer Mapei en ny løsning innen vanntetting: Foliebasert våtromssystem. Mapeguard WP er første foliemembran med teknisk godkjenning i Norge.

– Mapequard er enkelt, raskt og sikkert. Det er til bruk under keramiske fliser og naturstein, sier Fekete.

Robust fasadesystem

Også innenfor kategorien uteområder skal Mapei presentere nyheter.

Mapeterm Flex Nordic er et nytt fasadesystem, som gir muligheter for blant annet buede fasader. Produktet er designet for å være sterkt, robust og støtsikkert, og er også en del av FastTrack-systemet.

– Systemets robuste egenskaper er velegnet til både rehabilitering av eksisterende fasader og for nybygg. Avsluttende overflatebehandling er tilgjengelig i et stort antall farger som gir et flott uttrykk etter kundens ønsker, sier Fekete.

Under Bygg Reis Deg vil Mapei også fortelle om produkter som er tilpasset konseptet grønne tak (tak som er helt eller delvis dekket av vegetasjon), i tillegg til å vise produkter som egner seg godt til å feste LVT-flisene (luksusvinyl-fliser).

Samtidig skal Mapei markere at deres italienske eiere er 80 år samt at Mapei i Norge har vært tilstede i 40 år. Standen vil preges av en historisk fortelling om Mapeis reise i Norge.

Om Mapei

Rescon AS har vært en ledende norsk leverandør av lim, fugemasser og andre kjemiske produkter til byggebransjen siden 1976. I 1999 ble vi en del av det internasjonale konsernet Mapei. Under navnet Rescon Mapei ble vi kjent i alle de nordiske landene. Vi har blitt verdsatt som en kompetent og ansvarlig partner, og har opplevd en betydelig vekst.

I oktober 2011 endret Rescon Mapei navn til Mapei AS for og tydeligere vise at firmaet tilhører en av verdens største produsenter av lim, fugemasser og kjemiske produkter til byggebransjen. Anlegget i Nord-Odal blir fortsatt hjørnesteinen for det nordiske markedet.

Mapei er et av verdens største konsern i vår bransje, og har ansatte i over 80 land i alle verdensdeler. 5 % av omsetningen brukes til forskning og produktutvikling – rettet mot økologisk bærekraftige produkter og systemer som ikke inneholder løsemidler og forurensende stoffer.

Mapei har 18 forskningssentra, hvorav ett er hos Mapei i Nord-Odal.