Masalamagic på årets Gaselleliste

For 15. gang på rad arrangeres Gasellekonferansene hvor det deles ut Gasellepriser. Det kåres en nasjonal vinner og vinnere i alle landets fylker. Konferansen arrangeres av Dagens Næringsliv. Masalamagic er å finne på listen i år. En stor anerkjennelse for bedriften i vekstfasen nå.

Som en liten familiebedrift er vi utrolig stolt av å være en av flere på årets gaselleliste. Vi har lenge jobbet med å fremme autentiske indiske produkter, og det er fantastisk at veksten nå blir anerkjent. Vi gleder oss til samlingen 29. November! Det blir spennende å møte tidligere og årets gasellebedrifter, sier daglig leder, Ayush Kumra.

I høst lanserte Masalamagic to nye produkter i matserien sin Nirus Masalamagic; Nirus butter chicken og Nirus nan med hvitløk. Matserien har nå 16 produkter totalt, og nan har blitt lansert to ganger i år. Nan med hvitløk i september og Nirus nan i februar. Utover matserien arrangerer Masalamagic mat- og kulturreise til India, har catering og matkurs. Eier, Niru Kumra, ga ut sin andre kokebok i høst "Masalamagic - Magien i det indiske kjøkken" i samarbeid med Cappelen Damm.

Kriteriene for å komme på Gasellelisten 2017 :

• Levert godkjente regnskaper
  • Minst doblet omsetningen over fire år
  • Omsetning på over en million første år
  • Positiv samlet driftsresultat
  • Unngått negativ vekst
  • Vært aksjeselskap

Matserien har fått meget gode tilbakemeldinger av forbrukere. I 2014 mottok Masalamagic prisen for god design i kategorien emballasjedesign av Norsk Designråd.

• Entreprenørskap

Niru Kumra