Concept EQV - Verdens første elektriske flerbruksbil i premiumsegmentet

Pressemelding   •   mar 05, 2019 12:26 CET

Mercedes-Benz EQV

(Lørenskog 5. mars 2019) På bilmessen i Geneve presenterer Mercedes-Benz et konseptkjøretøy som peker ut kursen for den første elektriske MPV i premiumsegmentet. Det er forventet at en produksjonsklar EQV skal vises på IAA i Frankfurt denne høsten.

- Innen 2025 skal Daimler ha 130 elektrifiserte modeller i porteføljen, representert i alle segmenter. Ti av disse bilene skal være helelektriske og starter med EQC allerede til sommeren. Sammen med Concept EQV viser dette bredden i den elektriske satsingen til Mercedes-Benz, sier Per Ragnar Johansen, konserndirektør Mercedes-Benz nyttekjøretøy.

400 km rekkevidde

EQV er planlagt med en motoreffekt på 150kW. Batterikapasiteten er på 100 kWh som sikrer en rekkevidde på opptil 400 kilometer. Med en topphastighet på 160 km/t er den like godt egnet på landeveien som i byen. EQV kan hurtiglades for en kjørelengde på 100 kilometer i løpet av femten minutter.

Fleksibel

EQV tilbyr samme komfort, funksjonalitet og fleksible seteløsninger, med inntil 8 sitteplasser, som dagens V-Klasse er kjent for. Designet bidrar til familielikhet med de øvrige modellene i EQ-serien. Med Concept EQV kombinerer Mercedes-Benz utslippsfri mobilitet lokalt med en imponerende kjøreytelse.

.