Mercedes-Benz med elektrisk verdenspremiere på bilmessen i Genève

Pressemelding   •   feb 21, 2019 14:31 CET

Bilmessen i Geneve er en svært viktig arena for Mercedes-Benz, og i år avdukes hele seks verdenspremierer, sier direktør for Mercedes-Benz personbil hos Bertel O. Steen, Kjetil Myhre

(Lørenskog 21 feb. 2019) Under den 89. utgaven av bilmessen i Genève presenterer Mercedes-Benz en rekke spennende nyheter. Høydepunktene for det norske markedet inkluderer nye CLA Shooting Brake, den helelektriske MPV’en «Concept EQV» og oppgraderte GLC.

.

CLA Shooting Brake med MBUX og selvkjørende egenskaper

CLA Shooting Brake er det praktiske motstykket til CLA Coupé som i disse dager forlater rullebåndet i Kecskemét, Ungarn. Selv med større bagasjerom beholder den nye modellen coupé-linjene og speiler i stor grad storebror CLS Shooting Brake, som i sin tid ble omtalt som verdens lekreste stasjonsvogn. Ny teknologi spiller en sentral rolle og inkluderer MBUX med interiørassistent, i tillegg til selvkjørende egenskaper på nivå med S-Klasse.

Oppgraderte GLC

En annen modell som får sin verdenspremiere i Genève er oppgraderte Mercedes-Benz GLC. Som sine forgjengere kombinerer SUV’en gode kjøreegenskaper på vanlig vei og i terrenget. På teknologifronten er de største nyhetene det nye brukergrensesnittet MBUX med bevegelsessensorer, innovative assistansesystemer og et nytt motorprogram.

Concept EQV – elektrisk flerbruksbil

En svært spennende modell for det norske markedet er den helelektriske flerbruksbilen Concept EQV. Det er indikert at konseptbilen som debuterer i Geneve ikke er langt i fra modellen som etter hvert kommer i serieproduksjon. Concept EQV kombinerer utslippsfri mobilitet med imponerende ytelse, maksimal funksjonalitet og estetisk design.

Verdenspremiere for Mercedes-Benz EQ Formel E-showcar

Fra 2019/20-sesongen og fremover skal Daimler bringe sin Formel 1-suksess over i den elektriske serien «ABB FIA Formula E». Denne serien er den ideelle plattformen for å demonstrere høy ytelse for batteridrevne kjøretøy under teknologimerket EQ. På bilmessen er det verdenspremiere på den kommende formelbilen «Mercedes-Benz EQ Formel E-showcar».

Følg pressekonferansen live via Mercedes me Media

Via Mercedes me media kan alle interesserte se pressekonferansen live - uansett hvor de er i verden. Pressemateriell, bilder og videoer relatert til de nye produktene er tilgjengelige via en kontinuerlig oppdatert media hub. Livestream og annet innhold fra 2019 Geneve finner du på https://media.mercedes-benz.com/gims2019. Pressekonferansen starter 5. mars 08:45 norsk tid.