Nye E-Klasse All-Terrain med norske priser

Pressemelding   •   jan 23, 2017 23:54 CET

Mercedes-Benz, E-Klasse All-Terrain

Årets mest etterspurte Mercedes-Benz, E-Klasse All-Terrain, får endelig norske priser, og med omfattende standardutstyr blir den svært attraktivt priset, fra 705.000 kr. På samme tid åpnes salget på E 220 d og E 200 stasjonsvogn i kombinasjon med 4MATIC kompromissløs firehjulsdrift med priser fra 640.000 kr.

- Helt siden E-Klasse All-Terrain ble vist frem på Paris Motor Show i september har våre forhandlere hatt stor pågang av kunder som ønsker å bestille bilen, usett og uten pris. Listene er allerede lange og vi forventer et nytt rush når vi endelig kan presentere de norske prisene og åpne for offisiell bestilling. Når vi samtidig introduserer 4MATIC kompromissløs firehjulsdrift på E 220 d og E 200 stasjonsvogn blir det positivt hektisk å være forhandler av Mercedes-Benz i Norge, sier direktør Mercedes-Benz personbil, Kjetil Myhre.

Off-road
All-Terrain kommer med en utvidet versjon av DYNAMIC SELECT som standard. Dette gjør det mulig å velge mellom fem kjøreprogrammer, fra ECO til Sport, og det helt nye off-road-programmet All-Terrain, avledet fra GLE. Avanserte AIR BODY CONTROL multikammer-luftfjæring er standard og hever bilen 20 mm opp til en hastighet på 35 km/t i nevnte modus. I tillegg har programmet en spesiell indikator i bilens display som viser styrevinkel, bilens høydenivå, hellingsvinkel, gass/bremseposisjon og et kompass. Totalt kan man velge mellom tre hevingsnivåer fra 0 til 35 mm. E-Klasse All-Terrain er 29 mm høyere enn E-Klasse stasjonsvogn med en bakkeklaring som strekker seg fra 121 til 156 mm, da med fullastet bil.

Robust utseende
All-Terrain har et kraftig oppgradert og robust utseende som skiller den fra stasjonsvognen. Det mest iøynefallende er grillen hentet fra Mercedes-Benz sine SUV’er med to lameller og integrert stjerne i front. De karakteristiske støtfangerne, med beskyttelsespanel, er delvis lakkert i bilens farge og delvis dekket i sort plast. Tilsvarende har bilen sorte hjulbuer og sideskjørt som understreker off-road-egenskapene. Eksklusive hjulsett med høy profil og lettmetallfelger i 19- og 20-tommersformat gir høyere bakkeklaring og bedre komfort på ujevne veier.

Prisvinnende interiør
Det prisvinnende interiøret fra E-Klasse videreføres i All-Terrain. Doble digitale skjermer (ekstrautstyr), berøringsknapper på rattet og høy materialkvalitet er en selvfølge også her. Bilen kommer med AVANTGARDE-line interiør som standard, mens EXCLUSIVE- og designo-interiør er tilgjengelig som ekstrautstyr. Bagasjerommet har de samme smarte løsningene som E-Klasse stasjonsvogn med 40/20/40-splitt og en «cargo»-funksjon som øker lastekapasiteten med 30 liter, til totalt 670 liter. Med baksetet nedslått rommer E-Klasse All-Terrain klasseledende 1820 liter.

Nye E-Klasse All-Terrain har som resten av familien en rekke sikkerhets- og assistansesystemer som standard. PRE-SAFE® Sound beskytter hørselen ved å sende ut en høyfrekvent lyd millisekunder før en kollisjon. Videre vil automatisk nødbrems kunne avverge kollisjoner for både stillestående biler, fotgjengere og kryssende trafikk dersom sjåføren skulle være uoppmerksom. I tillegg har E-Klasse All-Terrain 9G-TRONIC nitrinns automatgirkasse, AIR BODY CONTROLL multikammer-luftfjæring og DYNAMIC SELECT som standard.

Motorisering
Ved lansering vil All-Terrain være tilgjengelig med den nyutviklede firesylindrede dieselmotoren man kjenner fra E 220 d i kombinasjon med 4MATIC firehjulsdrift. Om kort tid lanseres også en sekssylindret dieselmotor.

E-Klasse All-Terrain kommer til Norge i mars.

E 220 d 4MATIC All-TerrainE 220 d 4MATIC stasjonsvognE 200 4MATIC stasjonsvogn
Motorvolum (cc)195019501991