Nye GLA med norske priser

Pressemelding   •   jan 25, 2017 00:18 CET

Med et utvidet motorprogram og en lang rekke oppgraderinger er nye GLA som skapt for norske forhold. Nå er prisene klare og kundene kan glede seg over en omfattende liste med standardutstyr og en svært hyggelig startpris på kun 369.000 kr.

- GLA har vært toneangivende når det gjelder både designuttrykk og inntrykk av Mercedes-Benz som merkevare. Nye GLA viderefører suksessfaktorene, men får en tettere visuell tilhørighet til resten av SUV-familien. Vi har jobbet hardt for å skreddersy modellen til norske forhold og vil i oppgraderingen inkludere utstyr for nærmere 25.000 kr som norsk standard. Med dette er vi sikre på at nye GLA vil bli en av de mest attraktive modellene i kompakt-SUV-segmentet, sier Direktør Mercedes-Benz personbil, Kjetil Myhre.

Nye GLA leveres med komfortfjæring som standard, mens senket fjæring er tilgjengelig i forbindelse med AMG Line eller «Dynamic Handling»-pakken. Med Off-road-pakken økes bakkeklaringen med 30 millimeter og gir bedre terrengegenskaper. I likhet med sine større søsken i SUV-familien får nye GLA den nye splitt-grillen og modifiserte støtfangere foran og bak. Nye lettmetallfelger er også med på å understreke familietilhørigheten. Som eneste modell i sitt segment tilbys nå 360-graders kamera i kombinasjon med en stor 8-tommers skjem. Det eksklusive interiøret mange kjenner fra A-Klasse og CLA videreføres også i nye GLA.

LED erstatter bi-xenon
LED High Performance frontlykter erstatter dagens bi-xenon som gir bedre sikt i mørket og reduserer energiforbruket med rundt 60 prosent. Baklyktene tilpasses automatisk lysforhold med tre ulike intensiteter for medtrafikanters komfort og sikkerhet.

Omfattende norsk standard
Nye GLA får "Active Brake Assist" som standard. Systemet varsler føreren dersom det ikke er tilstrekkelig avstand til kjøretøyet foran, og hvis nødvendig, iverksettes autonom bremsing for å hindre kollisjon eller redusere konsekvensene. Med DYNAMIC select kan føreren selv velge kjøreprogram, fra økonomiske ECO til kjøreglade Sport. Videre vil norsk standard inneholde blant annet Cruise Controll, Setekomfortpakke, Multifunksjonsratt, KEYLESS-start, takrails, 17-tommers lettmetallfelger og Audio 20 infotainment med DAB+ og forberedelse for navigasjon.

Motoralternativer og priser
Til nye GLA introduseres også et nytt motoralternativ i GLA 220 4MATIC med 184 hk og automatgir som standard.

Nye GLA lanseres i april.

Bensin

GLA 180GLA 200GLA 220 4MGLA 250GLA 250 4M
Sylindervolum (cm³)15951595199119911991
Motoreffekt i kW [hk] ved o/min90[122]/5000115[156]/5300135[184]/5500155[211]/5500155[211]/5500