Oppsiktsvekkende pris på klassens lekreste modell

Pressemelding   •   feb 06, 2017 13:59 CET

Nye E-Klasse

Nye E-Klasse har høstet lovord siden sedanen ble introdusert 2016, nå er den mest dynamiske og elegante versjonen klar for bestilling og prisene starter på attraktive 563.000 kr. Med klasseledende teknologi og lekre linjer appellerer den nye modellen like mye til fornuft som følelser.

«Det ligger mye prestisje i E-Klasse segmentet og det er lagt ned utallige timer i å utvikle et spekter som nå strekker seg fra fremkommelighetens mester E-Klasse All-Terrain til den linjelekre E-Klasse Coupé. Helt siden vi fikk se tidlige skisser har blodet bruset for det som endte opp som klassens lekreste modell. Når man vet at den deler samme effektive motorrekke og intelligente assistansesystemer som resten av familien er jeg trygg på at vi får nyte synet av mange Coupéer på norske veier i tiden fremover», sier Direktør i Mercedes-Benz Personbil, Kjetil Myhre.

Raffinert og dynamisk
Nye E-Klasse Coupé representerer neste skritt i utviklingen av Mercedes-Benz’ designspråk. Med appellerende proporsjoner og aksentuert design kombineres tidløs eleganse med moderne luksus på en uovertruffen måte. En lavt posisjonert sportsgrill med sentral stjerne, et langt panser med «powerdomes» og en muskuløs ende er alle typiske kjennetegn på en coupé fra Mercedes-Benz. Det dynamiske utseendet understrekes videre av fire rammeløse sidevinduer og b-stolpens fravær. I nye E-Klasse Coupé debuterer også en helt ny velkomstfunksjon der LED baklyktene lyser opp suksessivt fra midten, og tilsvarende motsatt når bilen låses.

Interiøret oser av sporty følelser og luksuriøs intelligens. De to skjermene som utgjør E-Klassens enestående widescreen cockpit (tilvalg) er unik i segmentet og gir kundene muligheten til selv å velge hvilken stil og informasjon som skal vises. Det mest fremtredende er riktignok de helt nye luftdysene, sterkt inspirert av turbinmotorer. Disse får følge av luksuriøse sportsseter og de andre elementene som inngår i E-Klassens prisvinnende interiør.

Nye E-Klasse Coupé leveres med omfattende standardutstyr med blant annet Avantgarde line interiør og eksteriør, DIRECT CONTROLL senket komfortunderstell, 9G-Tronic automatgir og Active Brake Assist og parkeringssensorer med ryggekamera. I tillegg er nå også LED-hovedlys en del av standardutstyret.

Norgeslansering 18. mars 2017.

Ved lansering tilbys E-Klasse Coupé med den nyutviklede firesylindrede dieselmotoren og tre bensinmotorer. 4MATIC blir tilgjengelig i kombinasjon med flere motorer senere.

E 220 dE 200E 300E 400 4MATIC
Volum (cc)1950199119912996
Ytelse (kW/hk ved rpm)143/194 ved 3800135/184 ved 5500180/245 ved 5500245/333 ved 5250-6000
Dreiemoment (Nm ved rpm)400 ved 1600-2800300 ved 1200-4000370 ved 1400 - 44000480 ved 1600 – 4000