Microsoft lanserer HoloLens 2 og Azure Kinect Developer Kit

Nyhet   •   feb 25, 2019 10:39 CET

Foto: Alex Kipman lanserer HoloLens 2

I går, søndag 24. februar, under en pressekonferanse i forbindelse med MWC 2019 i Barcelona, lanserte Microsoft flere nyheter.

Satya Nadella, administrerende direktør i Microsoft, sammen med Technical Fellow, Alex Kipman og konsernsjef for Azure Marketing, Julia White lanserte:

Mixed reality-brillene HoloLens 2. Den nye generasjonen HoloLens har et nytt visuelt display som gjør hologrammer enda mer levende og realistiske. I tillegg har HoloLens 2 mer enn doblet synsfeltet. Komforten er forbedret med blant annet et mer balansert tyngdepunkt, og mulighet til å flippe opp glassene som gjør det enklere å switche mellom arbeidsoppgaver. De nylig lanserte MR-appene Dynamics 365 Remote Assist og Dynamics 365 Layout, gjør HoloLens 2 enda mer brukervennlig og hjelper kunder til ta brillen raskere i bruk.

Video: HoloLens 2

Azure Kinect Developer Kit er et utvikler-kit som kombinerer Microsofts bransjeledende AI-sensorer i en enkelt enhet.

Foto: Axure Kinect Developer Kit

Mixed-reality appen Dynamics 365 Guides. Appen hjelper brukere å lære fortere ved hjelp av trinnvise instruksjoner som veileder dem til verktøyene og delene de trenger, og ser hvordan teknologien brukes ute i felten.

Foto: Dynamics 365 Guides.

Nye mixed reality-tjenester, Azure Spatial Anchors og Azure Remote Rendering. Disse tjenestene er designet for å hjelpe alle utviklere og bedrifter til å bygge bedre mixed reality-apper tilpasset flere plattformer.

Microsoft HoloLens Customization Program. Kunder får nå mulighet til å skreddersy sine HoloLens-briller, slik at de er tilpasset kundens behov og miljø. Trimble var en av de første HoloLens-partnerne, og lanserte i går Trimble XR10 med Microsoft HoloLens 2, en ny beskyttelseshjelm som gir ansatte på for eksempel byggeplasser mulighet til å bruke teknologien på arbeidsplassen.

Foto: Trimble XR10 med Microsoft HoloLens 2.

Prinsipper om åpenhet. For at et økosystem skal blomstre, bør det ikke være noen barrierer som hindrer innovasjon og kundetilpasning. Microsoft forplikter seg derfor til å ha en åpen tilnærming til mixed reality-økosystemet. Blant annet kommer Mozilla Firefox Reality browser til HoloLens 2.

I dette blogginnlegget av Julia White kan du lese mer om gårsdagens lanseringer. For bilder, video og annet pressemateriale, se her.