Microsoft presenterer nye sikkerhetsløsninger

Nyhet   •   feb 15, 2017 09:25 CET

For et drøyt år siden presenterte administrerende direktør Satya Nadella Microsofts tilnærming til cyber security.

Tilnærmingen bygger på en visjon om samarbeid mellom enkeltpersoner, bedrifter, organisasjoner og det offentlige for å løse sikkerhetsutfordringene. Dette inkluderer blant annet Microsofts helhetlige sikkerhetsplattform, utviklingen av Intelligent Security Graph, og bredt samarbeid med bransjen som del av en årlig investering på 1 milliard dollar i sikkerhet.

I forbindelse med RSA-Konferansen 2017 presenterer Microsoft nye sikkerhetsløsninger og teknologi utviklet i tråd med det Satya Nadella skisserte for ett år siden. Brad Smith, Microsoft sin sjefsjurist, holdt en keynote om temaet på konferansen i går. Se opptaket her.

Omfattende sikkerhetsplattform

Microsoft utvikler en sikkerhetsplattform som ser helhetlig på alle kritiske områder i dagens cloud-first, mobile-first verden. Vår plattform integrerer sikkerhetsprodukter og funksjoner på tvers av Azure, Windows, Office 365, SQL Server m.m., for å beskytte apper, data, enheter og infrastruktur.

For mer informasjon om løsningene som ble lansert, sjekk ut den offisielle Microsoft-bloggen.

I dag blir plattformen ytterligere styrket:

• Utvidet sikkerhet for bedrifter i Windows 10 og Surface: Windows 10, Surface Pro 3, Surface Pro 4 og Surface Book er lagt til i NSAs «Commercial Solutions for Classified Programs», (CSfC)-liste. Surface vil også gi virksomheter bedre kontroll og eierskap til sikkerhetskonfigurasjoner via Surface Enterprise Management Mode (SEMM).
  • Microsofts SQL plattform fortsetter å lede markedet med avanserte datasikkerhetsfunksjoner. Nylig ble det annonsert at Azure SQL Database Threat Detection vil bli tilgjengelig globalt i april.
  • Microsoft kunngjorde også tilgjengeligheten av Enterprise Threat Detection, en administrert sikkerhetstjeneste som utstyrer bedrifter med moderne overvåkning av cyber-angrep.
  • Nye egenskaper i Azure Security Centerog Operations Management Suite hjelper bedrifter å beskytte, oppdage, og respondere på sofistikerte trusler.

Intelligent innsikt

Microsoft sin plattform jobber i sanntid basert på informasjon innhentet fra vår globale trusselvurdering. Flere nye komponenter gir kundene bedre innsikt i egen sikkerhetskonfigurering, samt innsikt i potensielt overflødig og unødvendig data:

• Office 365 Secure Score er et nytt verktøy for sikkerhetsanalyse som hjelper IT-eksperter å vurdere sin egen gjeldende Office 365 sikkerhetskonfigurasjon.
  • Office 365 Threat Intelligence blir tilgjengelig i private preview.
  • Office 365 Advanced Data Governance er nå tilgjengelig i public preview. Denne tjenesten bruker maskinlæring for å hjelpe kunder med å finne og eliminere overflødig data som kan forårsake unødvendig risiko.

Partnerskap

Microsoft bygger et nettverk av partnere på tvers av bransjen som er forpliktet til å arbeide sammen for å bekjempe sikkerhetstrusler på vegne av kunder over hele verden.