Microsoft åpner pop-up-butikk i Norge!

Pressemelding   •   okt 17, 2016 08:08 CEST

Pop-up store Aker Brygge

For første gang har du mulighet til å handle i en Microsoft-butikk i Norge. I forbindelse med kunstfestivalen Uncontaminated har Microsoft åpnet sin pop-up-store på Aker Brygge.

Butikken ble offisielt åpnet torsdag 13. oktober, med arrangementet Sketching the Surface, der Microsoft lanserte sitt samarbeid med den unge kunstneren og designeren Edda Gimnes.

På arrangementet diskuterte designantropolog Anna Kirah og CVP i Microsoft Development Center, Bjørn Olstad, hvordan man har gått fra en verden hvor mennesket måtte tilpasse seg teknologien, til en ny virkelighet hvor teknologiselskapene må forstå mennesket og tilpasse teknologien deretter.

Microsoft pop-up-store er åpnet i samarbeid med Komplett og ligger i Jenny Hemstads gate på Aker Brygge. Den skal holde åpent ut 2016.

- Det er et svært spennende samarbeid vi har innledet med Microsoft om pop-up-store på Aker Brygge. Plasseringen er sentral, og vi håper på stor oppmerksomhet fra en relevant målgruppe. Ambisjonen er å heve salget av premium-produkter, og skape en interessant arena med eventer og konkurranser i butikken, sier Lene Iren Oen, kommersiell direktør i Komplett.

En fersk studie fra Microsoft viser at majoriteten av PC-kjøpere gjør research både på nett og i butikk før de kjøper PC. Microsoft tror derfor at det å møte kundene på nye steder og på nyte måter, og la dem prøve produktene, er viktig.

- Dette er første gang i Norge at Microsoft har en fysisk butikk, og sammen med Komplett ønsker vi å utforske pop-up konseptet, hvor vi ønsker å gi folk en eksklusiv mulighet til å oppleve og teste ut våre produkter og tjenester, sammen med produktspesialister, for å vise alle mulighetene ny teknologi gir. Samtidig ønsker vi å vise frem de nye mulighetene Windows 10 gir, på de aller siste og nyeste PC-modellene. Vår pop-up-butikk på Aker Brygge vil også være en arena vi skal bruke til arrangementer med både kunder og presse, sier Christian Almskog, direktør for Windows og Surface i Microsoft Norge.

For mer informasjon, kontakt
Christian Almskog, direktør for Windows og Devices i Microsoft Norge: 900 41 960 / christian.almskog@microsoft.com

Elisabeth Gjestland, kommunikasjonsrådgiver i Microsoft Norge: 991 66 016 / a-elgjes@microsoft.com

Lene Iren Oen, Kommersiell direktør i Komplett: lene.oen@komplett.com / 908 32 955

Om Komplett
Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 17 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord og konsernet har 800 ansatte.

Les mer på Komplettgroup.com

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) er et verdensledende teknologiselskap som tilbyr produktivitetsløsninger og plattformer. Selskapet setter mobilitet og skytjenester først, og har som misjon å gi alle mennesker og virksomheter verktøyene de trenger for å oppnå mer.