Microsoft introduserer Microsoft Teams

Pressemelding   •   nov 07, 2016 13:07 CET

Administrerende direktør Satya Nadella introduserte Microsoft Teams i New York onsdag 2. november.

Onsdag 2. november lanserte Microsoft det nye chat-baserte arbeidsverktøyet Microsoft Teams. Denne tjenesten vil ytterligere forbedre samhandlingsfunksjonene i Office 365, som nå har mer 85 millioner månedlige bedriftsbrukere i verden.

Microsoft Teams samler de personene, samtalene, innholdet og verktøyene et team trenger for et mer produktivt og effektivt samarbeid.

— Microsoft sitt mål er at hver eneste person og organisasjon skal kunne oppnå mer både som individer og i team. Vi har designet Office 365 til å møte behovene til ethvert team, med løsninger som Outlook, SharePoint og Yammer. Med Microsoft Teams dekker nå Office 365 alle de ulike arbeidsmetodene ethvert unikt team har, forteller Anna Olsson, direktør for Office-divisjonen i Microsoft Norge.

Microsoft Teams er basert på fire grunnprinsipper:

• Chat for moderne samhandling og deling. Microsoft Teams har en trådbasert chat-funksjon, hvor chat-historikken bevares. Det tilbys også et stort bibliotek av emojier, GIFer og mulighet for å lage dine egne memes.
  • Et midtpunkt for samarbeid. Microsoft Teams knytter sammen flere av Office 365-tjenestene. Du kan for eksempel ha videomøter og jobbe samtidig i Office dokumenter, direkte i Microsoft Teams. Tjenesten er basert på Office 365 Groups, som forenkler samhandling og deling på tvers av Office 365-tjenestene.
  • Tilpasset ethvert team. Fordi alle team er unike, gir Microsoft Teams mulighet for at alle team kan tilpasse tjenesten til sin arbeidsform. Her kan man opprette chat-kanaler for å strukturere samtaler etter tema, og ved hjelp av faner kan man integrere Office 365-tjenester som OneNote og Planner, samt tredjepartsløsninger. Microsoft Teams Developer Preview gir utviklere mulighet til å bygge integrasjoner til Microsoft Teams allerede i dag.
  • Sikkerhet teamet kan stole på. Som en del av Office 365 tilbyr Microsoft Teams en avansert sikkerhets- og samsvarsfunksjonalitet. Innhold krypteres til enhver tid og multifaktor-autentisering kan gi en sikrere brukertilgang. Microsoft Teams er verifisert til å oppfylle kravene som er spesifisert i støtter EU-modellklausulene, HIPAA BAA, ISO 27001 og ISO 27018.

Microsoft Teams er tilgjengelig fra onsdag 2. november for kunder med Office 365 Enterprise eller Business-planer. Office 365-administratorer kan aktivere Microsoft Teams for organisasjonen via Office 365 admin center.

Les mer om Microsoft Teams og se en reprise av lanseringseventet her.

For mer informasjon, ta kontakt med Anna Olsson, direktør for Office-divisjonen i Microsoft Norge: annao@microsoft.com

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) er et verdensledende teknologiselskap som tilbyr produktivitetsløsninger og plattformer. Selskapet setter mobilitet og skytjenester først, og har som misjon å gi alle mennesker og virksomheter verktøyene de trenger for å oppnå mer.