Microsoft lanserer Minecraft: Education Edition

Pressemelding   •   nov 04, 2016 11:56 CET

Microsoft lanserte 1. november fullversjonen av Minecraft: Education Edition i Norge og mer enn 50 andre land. Den nye utgaven av det populære spillet er utviklet spesielt for bruk i skole og utdanning.

Minecraft benyttes allerede til undervisning i over 10 000 klasserom verden over, og er et nyttig verktøy for å stimulere kreativitet, samhandling og felles oppgaveløsning.

Minecraft i ny drakt

Minecraft: Education Edition ble sluppet i tidlig versjon i juni i år, og siden den gang har tilbakemeldinger fra over 50 000 studenter og lærere bidratt til å videreutvikle og ferdigstille fullversjonen som ble lansert 1. november.

– Minecraft utfordrer elever til å tenke kreativt, samarbeide og løse logiske problemer. Med Minecraft får elevene engasjerende opplevelser i klasserommet der de digitalt tilegner seg ny kunnskap i en spillverden de allerede er kjent med. Vi tror de vil finne Minecraft: Education Edition like spennende som utfordrende, sier Bjørnar Hovemoen, direktør for utdanning og forskning i Microsoft Norge.

Klasseromsmodus

Minecraft: Education Edition inneholder en rekke nye funksjoner. Blant disse er en såkalt klasseromsmodus. Denne funksjonen har vært høyt etterspurt og gir lærere muligheten til å administrere kartinnstillinger, kommunisere med elever, tildele elementer og teleportere elevene i Minecraft-verden. Løsningen gir administratoren mulighet til å se en oversikt over alle elevene som deltar, foreta diverse innstillingsvalg, og chatte direkte med brukerne.

– Vi er glade for å kunne introdusere klasseromsmodus i Minecraft: Education Edition. Den gjør det enda enklere for skoler å benytte Minecraft som en del av undervisningen. Vi gleder oss til å se dette i bruk på norske skoler, sier Hovemoen.

For ytterligere informasjon, se her: https://education.minecraft.net/

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) er et verdensledende teknologiselskap som tilbyr produktivitetsløsninger og plattformer. Selskapet setter mobilitet og skytjenester først, og har som misjon å gi alle mennesker og virksomheter verktøyene de trenger for å oppnå mer.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.